USA Riiklik Aeronautika- ja Kosmosevalitsus (NASA) kaalub võimalust hakata müüma oma rakettidel ja kulguritel reklaampinda. Lisaks müüks nad ka ettevõtetele õigusi nimetada missioone brändide järgi ja laseks astronautidel reklaamida eri tooteid.
NASA tahab hakata kasutama kosmoserakette ja kulgureid reklaampinnana
Idee käis välja NASA praegune administraator Jim Bridenstine, kes plaanib luua kommertsvõimaluste uurimiseks vastava komitee. Nimelt usub ta, et turundamine võiks aidata kanda kosmosereiside üüratuid kulusid ja propageerida ka NASA enda brändi. Mehe sõnul on praegu tegu veel vägagi teoreetilise ideega ja komitee hakkab alles uurima, kas midagi sellist on üldse teostatav.
Bridenstine ütles 29. augustil NASA nõuandvale kogule peetud kõnes, et astronaudid võiks näiteks ilmuda hommikusöögihelveste reklaamidel nagu tippsportlased, et populariseerida kosmoseagentuuri laste seas. NASA võimalikke tulevasi rakette võrdles ta aga NASCARi võidusõiduautodega, mida katavad enamasti terve hulga eri ettevõtete logod.
Paljud NASA eksperdid suhtuvad Bridenstine’i ideesse hetkel üpriski skeptiliselt, sest astronaudid on USAs tehniliselt avalikud teenistujad, kes ei tohi seadusega kasutada oma ametiposti, et teenida kasumit. Samuti on küsitav, kui palju aitaks reklaamid missioonide kulusid katta. NASA kosmoseprojektid kipuvad maksma miljardeid dollareid ja reklaamid suudaks katta sellest ainult imepisikese osa.
Kogu plaan ei pruugi sugugi parandada ka NASA mainet. Paljud inimesed leiavad, et reklaamitööstus on väljunud igasugustest mõistlikest piiridest ja see ei peaks hakkama nüüd ka kosmoses tegutsema.
NASA on siiani vältinud rangelt igasugust reklaamimist. Kui astronautidele saadetakse näiteks orbiidile M&Mi komme, siis nimetab NASA neid lihtsalt šokolaadikommideks.