«Minu tööruumis on segav müra. Meil oleks vaja mõõta mürataset selgitamaks, kas see on tervisele ohutu. Meie tööandja on sellest teadlik, kuid pole probleemi lahendanud,» küsis lugeja.
Lugeja küsib: millal tuleb töökohal mürataset mõõta?
Vastab Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant Rein Reisberg:
«Tööandja peab korraldama töökeskkonna riskianalüüsi, mille käigus selgitatakse välja töökeskkonna ohutegurid (sealhulgas müra), mõõdetakse vajaduse korral nende parameetrid ning hinnatakse riske töötaja tervisele ja ohutusele. Riskianalüüsi tulemusi peab tööandja tutvustama töötajatele, et iga töötaja teaks, millised on tema töökohal esinevad ohutegurid ja kas need võivad põhjustada tervisekahjustusi.
Müra puhul on oluline eristada, kas tegemist on töö tegemist segava müraga või on müratase nii kõrge, et see võib põhjustada kuulmiskahjustusi.
Esmase mõõtmise saab teha tööandja ise indikaatorseadmega mõõtes. Üheks aluseks müra mõõtmise vajaduse hindamisel võib olla see, kui töötajad ei saa töökeskkonnas asudes teineteisest 1 m kaugusel tavalise hääletugevusega omavahel rääkida ning tuleb rääkida valjemini, kuna müra segab. Ligikaudset müra taset on võimalik mõõta ka nutitelefoniga, kui selles on spetsiaalne äpp.
Kui müratase indikaatorseadmega mõõtmisel ületab 80 dB(A), peab tööandja korraldama müra mõõtmise, mille teeb pädev mõõtja taadeldud või jälgitavalt kalibreeritud mõõtevahendit kasutades ja järgides asjakohast mõõtemetoodikat. Tööandja peab korraldama sellised mõõtmised ka siis, kui tööinspektor seda nõuab.
Kui tööandjaga suhtlemine ei too selgust müra võimalikust mõjust tervisele, küsige nõu infotelefonilt 6406000 või aadressilt jurist@ti.ee»