Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hinnatõus on hoogu maha võtnud (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Martensi maja Mini-Rimi avati. Kaubanduskeskus, pood, kassa, järjekord
Martensi maja Mini-Rimi avati. Kaubanduskeskus, pood, kassa, järjekord Foto: Mailiis Ollino / Pärnu Postimees

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta augustis võrreldes juuliga 0,5 protsenti ja võrreldes eelmise aasta augustiga 3,6 protsenti, teatas statistikaamet. Kiiret hinnatõusu jätkavad nii elekter kui mootorikütused.

Kuigi möödunud kuuga võrreldes on hinnatõusu tempo pisut kiirem – tarbijahinnaindeks oli juulis juuniga võrreldes 3,5 protsenti kõrgem –, siis juuniga võrreldes on tempo rahulikum. Siis oli hinnatõus mullusega võrreldes 4,0 protsenti.

Kaubad olid 2017. aasta augustiga võrreldes 3,1 protsenti ja teenused 4,4 protsenti kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta augustiga võrreldes tõusnud 8,1 protsenti ja mittereguleeritavad hinnad 2,3 protsenti.

2017. aasta augustiga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit enim eluase ja eratranspordivahendite ekspluatatsioon, mis kumbki andsid kogutõusust üle veerandi. Eluasemekulutuste mõjust üle poole tõi kaasa kodudesse jõudnud elektri 14,2- protsendine kallinemine ning veel viiendiku tahkekütuste 21,3-protsendine hinnatõus.

Bensiin oli 17 protsenti ja diislikütus 14,6  protsenti kallim kui 2017. aasta augustis. Toidukaupadest on mulluse augustiga võrreldes enim kallinenud külmutatud puuvili ja marjad (26 protsenti) ning munad (22 protsenti) ja odavnenud suhkur (25 protsenti) ning värske ja jahutatud kala (22 protsenti).

Juuliga võrreldes olid augustis tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks rõivaste ja jalatsite soodusmüükide lõppemine ning värske köögivilja 14,5-protsendiline sesoonne hinnalangus.

Suuremat mõju kuumuutusele avaldasid veel lennupiletid, kus augustiks ostetud piletid olid 9,5 protsenti kallimad juuliks ostetud piletitest ning mitmesugused alkohoolsete jookide soodusmüügid.

Tagasi üles