Päevatoimetaja:
Sander Silm

Barbie-nukkude tootja laieneb filmitööstusesse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Barbie nukud.
Barbie nukud. Foto: STRINGER / AFP

Barbie nukkude poolest tuntuks saanud mänguasjatootja Mattel plaanib asutada Hollywoodis oma filmistuudio nimega Mattel Films, et populariseerida oma brände ka kinolinal.

Matteli uus tegevjuht Ynon Kreizaims on öelnud, et tahaks keskenduda mänguasjade tootmise kõrvalt üha enam brändide turundamisele. Filmid ja telesarjad aitavad tema sõnul kasvatada ettevõtte kahanevat mänguasjamüüki ja tuua sisse täiendavat raha piletimüügi, litsentsitasude jms pealt.

Mattel on hakanud müügilt jääma alla mitmetele oma rivaalidele, kellest suurimad on Lego ja Hasbro. Mõlemad on valmistanud nüüdseks juba mitu Hollywoodi kassahitti, näiteks «The Lego Movie» ja «Transformers». Hasbro turuväärtus on nüüdseks juba ligemale kaks korda suurem kui Mattelil, kuigi kahe ettevõtte aastakäibed ei erine üksteisest väga palju.

Mattel on proovinud filmimeedias kätt ka varem, kuid mitte eriti edukalt. Barbie-filmi tootmine koostöös Sony Picturesiga on veninud juba üle nelja aasta ja kaadrivoolavus on suur. Mattel asutas 2013. aastal ka Playground Productionsi, mis tootis nende «Hot Wheels» brändi multifilme, kuid 2016. aastal liideti see Mattel Creationsiga, mis tootis mõnda aega «American Girl» nukkudel põhinevat multifilmi.

Möödunud aastal langes Matteli neljanda kvartali müügitulu kuus protsenti võrreldes aastatagusega. Ettevõtte aktsia hind oli selle ajaga langenud 45 protsenti.

Tagasi üles