Üha rohkem reklaami on suunatud lastele, kelle toel püütakse vanemaid üht või teist kaupa ostma meelitada. Lapsed räägivad kaasa isegi nende toodete ostmisel, mida nad ise ei kasuta.
Multifilmide tegelased peibutavad lapsi poodi
Paari päeva eest teatas AS Pere, et paiskas koostöös lasteportaaliga lastekas.ee müüki Jänku-Jussi-teemalise tootesarja, kuhu kuuluvad leib, sai ja kook.
Jänku-Jussi tootesari on teiste seas näiteks ka soki- ja sukavabrikul Suva ning sellega käib kaasas multifilm teemal, kuhu üksikud sokid ikkagi kaovad. Omad Jussi multikad on ka Rakvere Vinkul, Balbiino Yetil ning Talleggi Klaabul.
Lotte troonib tipus
«Multikaid tehakse iga nädal, seega aastas 52,» kommenteeris lastekas.ee peatoimetaja Janika Leoste. «Pooled neist on erinevate organisatsioonide tellitud. Meie ise müügitööd ei tee, kui keegi aga meie poole pöördub, siis vaatame, kas ettepanek on sobilik või mitte.»
Multifilmi tellija jaoks jääb hinnaklass Leoste sõnul 1000 euro kanti. «Raha ei ole aga peamine kriteerium ja see 1000 eurot ei kata multika tegemise kulusid,» lisas ta.
Eesti multikategelastest troonib kaubamärkide seas kindlalt Lotte. Praeguseks on Lotte pildiga suur hulk tooteid: riided, koolitarbed, telefonid, šokolaad, koogid, limonaad, mänguasjad, ning peab tunnustavalt lisama, et ka porgandid ja tomatid.
Baltika Mosaici brändijuhi Brigitta Kippaki sõnul on lastele tuttavate tegelastega toodete müük Eestis väga suur ning see sõltub just tegelase, antud juhul Lotte käekäigust ja uutest filmidest. Mosaic alustas Lotte ja tema sõprade nukkude ning nende fotodega kaunistatud toodete müüki 2007. aasta aprillis ning sellest ajast on müüdud üle 250 000 erineva eseme.
EMT tuli Lotte telefoniga välja 2008. aastal. Toona müüdi Lotte telefonina Sony Ericssone, nüüd puutetundliku ekraaniga Samsunge. Mõlemaid on EMT avalike suhete juhi Kaja Sepa kinnitusel saatnud müügiedu.