Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Väinamere süvendamine neljakordistaks laevade arvu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Talvine laevatee.
Talvine laevatee. Foto: Küllike Rooväli / Postimees.

Väinamere laevatee süvendamine loob eeldused seal sõitvate laevade arvu neljakordistamiseks.

Kui 2006. aastal läbis Väinamere laevatee 277 laeva, siis 2017. aastal võib Väinamere laevateel liikuda hinnanguliselt ligikaudu 1110 laeva aastas, kirjutab Oma Saar.

Eeldused selleks loob Väinamere laevatee väljaehitamine kuni 5,5-m süvisega laevade jaoks (sügavus kuni 6,6 m), praegu on sel laevateel tagatud ohutu laevasõit kuni 4,1-meetrise süvisega laevadele.

Veeteede ameti projektijuhi Taivo Kivimäe sõnul on laevatee rekonstrueerimise maksumus praegustel andmetel 300-400 miljonit krooni ja tööde algusaeg pannakse paika 2010. aastal.

Väinamere laevatee süvendamisel ja nüüdisajastamisel suureneks laevaliiklus Väinameres, sest osa laevu, mis suurema süvise tõttu sõidavad praegu ümber Hiiu- ja Saaremaa ning läbi Kura kurgu, valivad tõenäoliselt Väinamere laevatee, sest see teekond on lühem.

Olulised kaubasadamad on seejuures Pärnu, Virtsu, Roomassaare ja Riia ning Väinamere laevatee kasutajad transpordivad nende sadamate kaudu kaupu peamiselt Soome/Soomest ja Venemaale/Venemaalt.

Tagasi üles