Et edukalt osaleda riigi poolt tõenäoliselt korraldataval Tallinna–Tartu maantee 45-kilomeetrise teelõigu hankel, tuleb ehitusfirmal leida vähemalt 200 miljonit eurot.
Eesti firmadel napib Tallinna–Tartu tee ehituseks raha
Kui valitsus nõustub maanteeameti pakutud avaliku ja erasektori koostööprojektiga, siis ehitab uue maantee Koselt Mäoni eraettevõtja. Tasu tehtud töö eest hakkab ta saama alles hiljem – kui tee on juba valmis, maksab riik igal aastal nii hoolduse kui ka investeeringu eest.
«Ma arvan, et Eestis pole sellist ehitusettevõtet, kes oleks võimeline kõnealust projekti üksinda läbi viima,» kommenteeris Nordeconi juhatuse esimees Jaano Vink. «Kindlasti on selleks võimelised mõned Euroopa mõõdus ehitus- ja kinnisvarakontsernid, kasutades ühe abiüksusena oma siinsete tütarfirmade inimesi, kuid suurem osa oskusteabest peab tahes-tahtmata tulema raja tagant.»
Vink märkis, et niisuguse hanke edukas võitja saabki olla kontsern, kuhu kuuluvad kohalikud ja välismaised firmad. Tema sõnul oleks Nordecon kindlasti huvitatud nii ehitusest kui ka hilisemast teehooldusest, mis on firma põhitegevusalad. Projekti rahaline ja juriidiline pool jääb aga Vingi arvates partnerite kanda.