Mercedes paneb Daimlerile pidurit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedes SLS AMG
Mercedes SLS AMG Foto: SCANPIX

Daimler teatas nigelatest kolmanda kvartali tulemustest. Peasüüdlane on Mercedes, aga oma jälje on jätnud ka prantslaste Renault’sse ja Vene veoautovalmistajasse Kamazi tehtud investeeringute väärtuse kukkumine.

Saksa luksautomeistri sõnutsi peaks ärikasv siiski jätkuma, samuti ei võeta tagasi ennustust, et tänavune puhaskasum ületab «väga oluliselt» 2010. aasta taseme.

Daimleri kolmanda kvartali netotulu oli 1,36 miljardit eurot – 16 protsenti vähem, kui aastatagused 1,61 miljardit.

Firma maksujärgsetes tulemustes kajastusid ka 110 miljoni eurosed kahjukulud 3,1-protsendiliselt osaluselt Renault’s ning 11-protsendiliselt osaluselt Kamazis.

«Renault’ ja Kamazi aktsiahinnad on järsult kukkunud,» selgitas Daimler.

Firma teatas, et kuigi kõik divisjonid läkitavad tehastest teele varasemast rohkem sõidukeid, on Mercedes-Benz Carsi tuludele andnud hoobi muudatused tootevalikus, kõrgenenud toormaterjalikulud ja plaanitud mudelimuutustega seotud väljaminekud.

Maksueelsed tulemused Daimleri veoauto-, mikrobussi-, bussi-, ja finantsdivisjonis olid aastatagusega võrreldes üleval.

Vaatamata Volvo ja Scania hiljutistele hoiatustele, et veoautode nõudlus aeglustub, kinnitas Daimler, et ootab veokite osas neljandas kvartalis kasvu.

Daimler lubab ühtlasi, et Mercedes-Benz püstitab tänavu uue automüügi rekordi. Mis puudutab tillukesi Smarte, siis nende müük jääb samaks mis mullu.

Daimler on Euroopa juhtiv veoautovalmistaja. Luksautode turul on ta maailma number 2 ja jälitab kodumaist rivaali nimega BMW.

Copyright The Financial Times Limited 2011.



 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles