Paljud tänased ettevõtjad on väitnud, et sattusid ettevõtlusse tänu juhusele või siis vähemast polnud nad seda kuidagi teadlikult kavandanud. Ent kuidas peaksime siis ikkagi endast ettevõtja ära tundma?
Maakondlike arenduskeskuste ettevõtluskonsultant Elina Lahesoo sõnul sõltub kõik sellest, millist tüüpi ettevõttest ja ettevõtjast me räägime. «Kui keegi loob toote, mis on nii unikaalne ja eksklusiivne, et müüb end ise, piisab selle ettevõtja jaoks loovusest ja oskusest oma toote eest õiget hinda küsida,» lausus Lahesoo.
Ka ainsal teenusepakkujal piirkonnas piisavat Lahesoo hinnangul samuti oskusest oma teenust kvaliteetselt pakkuda, kuid seda kuni esimese konkurendi tekkimiseni.
«Kui aga rääkida «keskmisest ettevõtjast Eestis», kes on ettevõtte ainuomanik või teinud osaühingu kellegagi kahasse, tahab luua paar töökohta ja käivet-kasumit aasta aastalt järjekindlalt kasvatada, on vajalike omaduste nimekiri natuke pikem,» jätkas ta.
Üldiselt peavad ettevõtjad Lahesoo sõnul olema head kohanejad ja suutma muutuvates oludes kiiresti reageerida. «Visad, et esimese (ega ka kümnenda) tagasilöögi korral mitte norutama jääda ega alla anda,» ütles ta.
Samas on tema sõnul oluline omada piisavalt mõistlikkust, et ära tunda, millal tuleb siiski otsad kokku tõmmata ja uue väljakutsega alustada.
Sinu töötajad ootavad palka ka siis, kui läheb kehvemini
Kui ettevõtte palgal on lisaks omanikule ka töötajad, vastutab ettevõtja ka nende heaolu eest, et töötasud saaks õigel ajal makstud ka siis, kui tulupool langeb ning peab suutma leida haigestunud töötajale asendaja. «Vastutus on kindlasti suur,» tõdes Lahesoo.