Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uberist saab jalgrattarentija

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uberi äpp
Uberi äpp Foto: CHINE NOUVELLE/SIPA / CHINE NOUVELLE/SIPA

Maailmatuntud sõidujagaja Uber plaanib suunata oma fookuse sõiduautode kõrval rohkem jalgratastele ja rolleritele ning lühimaasõitudele.

Uberi tegevjuhi Dara Khosrowshahi sõnul aitab see samm ettevõttel liikuda lähemale nende pikaajalises strateegias seatud eesmärkidele, vahendab Financial Times. Ta selgitas, et individuaalsemad sõidukid sobivad rohkem linnasisesteks sõitudeks, kuigi võivad vähendada Uberi autojuhtide sissetulekuid. 

Khosrowshahi ütles, et Uber on arvestanud, et lühiajalises perspektiivis võib suunamuutus tuua kaasa täiendavaid majanduslikke kahjusid ettevõttele, kelle mullune kahjum oli juba 4,5 miljardit dollarit. Sellega peaks tema sõnul olema arvestanud ka ettevõtte investorid.

«Tipptundidel peaksime suutma ühest punktist teise viia väga suurt hulka inimesi. Me saame oma käitumist muuta nii, et kasutaja sellest vaid võidab. Ja võidavad ka linnasüdamed,» märkis ta intervjuus Financial Timesile.

Uber lisas esimesed elektrijalgrattad oma kasutuskeskkonda selle aasta veebruaris. Lisaks omandas ettevõte aprillis 200 miljoni dollari eest ka jalgratta jagamise ettevõtte Jump, kelle jalgrattad on kasutusel kaheksas USA linnas, sealhulgas New Yorgis, Washington ja Denveris. Peagi võetakse nad kasutusele ka Berliinis.

Aasta tagasi Uberi tegevjuhi kohale asunud Khosrowshahi on löönud käed ka elektrirollerite tootja Lime’iga ning Londonis tegutseva mobiilse ühistranspordi piletiplatvormiga Masabi. Lisaks transpordile on Uber ette võtnud ka toidu kohaletoimetamise ning kaubamajade kaupade vahendamise.

Khosrowshahi tunnistab, et suunamuutus on tekitanud küsimusi nende autojuhtides, kes nõuavad selgitusi, miks tuuakse jalgrattad nendega konkureerima. «Pärast pikemat vestlust saavad nad aga aru, et neile jäävad pikemad sõidud, kus neil on võimalik rohkem raha teenida,» lisas ta. 

Tagasi üles