Kaubanduskettide omamärgitooted on kui kahe teraga mõõgad: koduturul on tootjad pigem private label'ite pealetungi vastu ja ise toodetakse neid äärmisel juhul, välisriikidesse murdmiseks on private label'id aga sageli ainsaks võimaluseks, vahendab Äripäev.
Omatooted pühivad letid valikust puhtaks
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti inimene ostab toidupoes iga kümnenda euro eest private label'i toote ja kulutab tulevikus kaubakettide omamärgitoodetele üha enam. Kohaliku tootja paneb see aga järjest enam sundseisu, kus enda väljatöötatud toote edu võib tootja vastu keerata.
See, kui palju Eesti jaekettide riiulitest on täidetud keti omakaubamärgiga, varieerub eri kaupluste vahel päris palju. Kui Selver ja Prisma müüvad omatooteid mõne protsendi jagu, siis Rimis on osakaal 16 protsenti.