Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tuntud korvpalluri kuuemiljoniline investeering kerkis ootamatult 200 miljonile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kobe Bryany Oscarite gaalal sel kevadel
Kobe Bryany Oscarite gaalal sel kevadel Foto: MARIO ANZUONI / REUTERS

Ameerika korvpalluri Kobe Bryanti neli ja pool aastat tagasi tehtud kuuemiljoniline investeering kasvas enam kui 30-kordselt pärast teisipäevast Coca-Cola teadet, et karastusjookide hiid omandab vähemusosaluse spordijoogi BodyArmor tootjas.

Bryant tegi oma investeeringu spordijoogi tootjasse 2014. aasta märtsis, kui omandas selle kümneprotsendilise osaluse, vahendab spordiportaal ESPN. Toona oli investeeringu väärtuseks umbes kuus miljonit dollarit. Võttes aga arvesse värsket Coca-Colaga tehtud tehingut, hüppas Bryanti investeeringu väärtus 200 miljonile dollarile, märkisid allikad spordiportaalile.

Bryant on nüüd väidetavalt Gatorade'ist tervislikuma spordijoogi suuruselt neljas investor, jäädes alla üksnes selle kaasasutajale Mike Repole'ile, Coca-Colale ja Keurig Dr Pepperile. Ajal, mil Bryant spordijooki investeeris, oli selle aastane müügitulu vaid 10 miljonit dollarit aastas. Selleks aastaks ennustatakse aga juba 400-miljonilist müügitulu.

Bryant on oma 20-aastase korvpalluri karjääri jooksul NBA-s teeninud 328 miljonit dollarit ning umbes teise samapalju väljaspool korvpalliväljakut. Korvpallur andis oma investeeringust spordijoogi tootjasse teada samal päeval, kui asutas oma ettevõtte Kobe Inc. 

Bryanti investeeringu tootlus on suurim, mida üks sportlane on seni oma osaluselt teeninud. Näiteks LeBron James teenis 30 miljonit dollarit 2014. aastal, kui müüs oma võrdlemisi väikese osaluse ettevõttes Beats by Dre tehnoloogiaettevõttele Apple.

Coca-Cola tehing on pärast 2000. aasta detsembrit, kui Pepsi omandas Quaker Oatsi ja koos sellega Gatorade'i, suurimaid spordijookide tootjate osaluse omandamistehinguid. Lepingu kohaselt liidetakse BodyArmor Coca-Cola turustusvõrku, mis katab kogu USA.

Tegemist on Repole'i teise ettevõttega, kus ta on müünud osaluse Coca-Colale. Esimene kord juhtus see 2007. aastal, kui ta müüs vitamiinivee tootja Glaceau 4,1 miljardi dollari eest Coca-Colale.

Tagasi üles