Vastuoluline Valio jogurtivasika reklaam, mis tekitas palju küsimusi ja muret loomakaitsjatelt, kes vahepeal kampaania lõpetamist nõudsid, tehti ümber.
TV3: Valio tegi loomakaitsjate survel vasikareklaami ümber
Mitmed õiguslikud eksimused jogurtivasika kampaania reklaamis päädisid sellega, et Valio muutis kampaania teksti, vahendasid «Seitsmesed uudised».
«Kui vaadata seda konteksti, et laps jalutab linnapildis vasikaga, siis ma arvan, et päris mitmed vanemad sattusid hätta, kui lapsed nõudsid omale vasikat,» rääkis Evelyn Valtin Eesti Loomakaitse Seltsist.
Valio turundusjuht Lauri Betlem rääkis, et kampaania võitjal on õigus käia vasikat kuue aasta jooksul vaatamas ja panna talle nimi. «Loomakaitse Selts on positiivselt meelestatud meie kampaania suhtes, Loomakaitse Liit on väga agressiivselt meelestatud,» märkis Betlem.
Eesti Loomakaitse Liidu president Heiki Valner ütles, et veel eile oli kaubanduskeskuses näha vana reklaam, kus seisis must-valgel, et võitja saab endale vasika. «See tekst on meie hinnangul eksitav, kuna seal on kirjas, et ma võin võita endale lemmiklooma. Meie seisukoht on jätkuvalt, et vasikas pole lemmikloom, vaid põllumajandusloom ja teiseks looma ei saa võita,» rääkis Valner.
Tema sõnul mängitakse kampaanias nii looma kui inimlapse tunnetel. «Kui keegi näiteks siit pealinnast või Lääne-Eestist üldse hakkab seal Võrumaa farmis käima ja kuue aasta pärast see laps on küll veidi sirgunud, aga kui talle nüüd öeldakse, et sa enam ei tohi minna... Siin tekib teatav suhe lapse ja looma vahel ja kui see nüüd läbi raiuda, mis põhjus siis öelda? Tapalooma kinkida linnalapsele tundub ka üsna elukauge,» kirjeldas Valner võimalikku asjade käiku.
Betlem ütles, et see, mis pärast kuue aasta möödumist lehmast edasi saab, sõltub kampaania võitja ja farmi omaniku vahelistest läbirääkimistest.