Võlakriisile ja süvenevale kasinusele vaatamata teeb Botoxi müük Euroopas kiiret kasvu, kuna kortsudega võitlejate read tihenevad tempokalt.
Kortsus Euroopa rabab Botoxit
Silumisravimi tootja Allergani tegevjuht David Pyott ütles eile, et on väga meeldivalt üllatunud, sest kontinendi majandusmuredest hoolimata ei näita nõudlus vähimaidki nõrgenemise märke.
«Ma oletan, et sotsiaalne jõud, mis tuleneb inimeste tahtest näha välja nooremad ja kenamad, on osutunud majanduskeskkonnast võimsamaks,» ütles Pyott Financial Timesile.
Ta ütles, et kuna mure välimuse pärast on Euroopa kultuuri sügavalt juurdunud, säästavad paljud inimesed pigem millegi muu kui Botoxi süstide arvelt.
«Kui ma vaatan meie numbreid Euroopas ja isegi Lõuna-Euroopas – kus ajalehtede järgi otsustades peaks äri olema hukas – siis näen kahekohaliste protsentidega kasvu. Millest järeldan, et need ühiskonnad väärtustavad väljanägemist väga,» ütles Pyott.
Euroopa kasvav nõudlus Botoxi ravi, aga ka rinnaimplanaatide ja suuümbruse vanadusvagude vastaste «täidiste» järele satub aega, mil huvi selliste toodete järgi USAs langema on hakanud.
Pyott ütles, et kasv on USAs siiani «päris kena», kuid on alates augustist siiski nõrgenenud, sedamööda kuidas tarbijakindlus langeb ja turukonkurents kasvab.
Bank of America Merrill Lynchi analüütik Gregg Gilbert püstitas hüpoteesi, et Botoxi müük ja majanduslangus võivad olla pöördvõrdelises suhtes.
«Võib-olla on tegemist olukorraga, kus eurooplastele tekib rohkem murekortse, ameeriklased aga tunnevad end mingil põhjusel paremini,» ütles Gilbert konverentsikõne vahendusel.
Aastaga on Botoxi müügitulemused maailma lõikes kasvanud 16 protsenti, tulemuseks 396,7 miljonit dollarit.
Rinnaimplanaatide müügi tõus oli samal ajal 11,2 protsenti (83,3 miljonit dollarit), nahatäidiste müügi hüpe oli aga 29 protsenti (88,4 miljonit dollarit).
Augustis sai Botox USA tervishoiuametilt loa ravida ka põiepidamatust.
Ravim aitab mitmete erinevate hädade vastu ja Pyott usub, et viie aasta pärast ostetakse Botoxit rohkem raviks kui iluraviks.
Copyright The Financial Times Limited 2011.