Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Peugeot koondab 6000 inimest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX.

PSA Peugeot Citroën teatas, et koondab tuleval aastal Euroopas 6000 töökohta. Tegemist on esimese autofirmaga, mis eurotsooni kriisi ees taganema asub.

Prantsuse firma esitas oma Euroopa ametiühingule 800 miljoni eurose kulukärbete kava, taastamaks konkurentsivõimet ja kasumlikkust.

Päev varem kärpis Peugeot oma tänavust kasumiprognoosi ning kandis ette 1,6-protsendilise kukkumise kolmanda kvartali kasumites. Põhjuseks toodi hinnasurve Euroopa stagneeruval turul ning Jaapani katastroofist tulenevad tarneprobleemid.

Peugeot’ kolm peamist turgu on Prantsusmaa, Itaalia ja Hispaania ning kõik kolm asuvad Euroopa majandust rõhuva võlakriisi tulipunktis.

Peale Prantsusmaa on grupil tehaseid veel Hispaanias, Slovakkias ja Tšehhi vabariigis.

«Kõige hullema stsenaariumiga ilmselt tegemist ei ole,» ütles Financial Timesile Peugeot' tegevjuht Philippe Varin, kuid lisas samas: «Nähes, mis juhtub euroga, ei saa ju kasvu oodata. Seetõttu tuleb püsikulusid kärpida.»

Peugeot on Volkswageni järel müügi poolest teine autotootja Euroopas.

Koondamised on Prantsusmaa jaoks ülimalt tundlik küsimus, kuna Peugeot on riigi suurimaid eraviisilisi tööandjaid. Samal ajal valmistub riik presidendivalimisteks.

Mõjuvõimas ametiühing CGT süüdistas Peugeot’d «aadrilaskmises».

Prantsuse tööstusministeeriumi sõnutsi rääkis Varin tööstusministri Eric Bessoniga ja lubas, et jätab ka edaspidi Prantsusmaale 40 protsenti tootmisest ja 80 protsenti tööstusinvesteeringutest.

Riigil Peugeot’s osalust ei ole. 2009. aastal aitas riik firmat 3 miljardi euroga, mis on nüüdseks ära makstud.

Varin ei tahtnud Financial Timesile öelda, kuidas koondamised Prantsusmaa ja teiste Euroopa maade vahel jagunevad.

Peugeot’ tehas Slovakkia linnas Trnavas teeb oktoobri lõpus ja novembris seitse töövaba päeva, et vähendada laos seisvate autode arvu. Trnava tehases valmivad  Peugeot 207 ja Citroen C3 Picasso.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Tagasi üles