Kuigi mitmel pool saavad lapsed jõuluvanalt mullusest tagasihoidlikuma ja pisema kommikoti, kinnitab magusatootja Kalev, et nende jõulupakkide äri läheb paremini kui mullu.
Majandusraskused laste kommikotte ei kahanda
«Kommipakke oleme sel aastal müünud rohkem kui möödunud aastal samal ajal,» ütles Kalev Chocolate Factory turundusdirektor Monika Heinrand Postimees.ee'le. Võrreldes eelmise aastaga on Kalev tänavu saanud rohkem tellimusi põhikoolidelt ja gümnaasiumidelt.
Kalevis pole täheldatud, et jõulupakkide tellijad eelistaksid tänavu väiksemaid või odavamaid pakke. Ka tarbijate eelistused pole magustootja kinnitusel märgatavalt muutunud, on nii neid, kes tahavad ainult komme, samas kui teised tellijad soovivad, et kommipakis oleks lisaks maiustustele veel midagi.
Nende tänavusteks müügihittideks on 700- ja 500-grammised «Jõulukommid» pakid ja 550-grammine kommipakk «Jõulurõõm», mis sisaldab ka nuputamisraamatut.
«Kui eelmisel aastal müüsime 234 tonni spetsiaalse jõulukujundusega kommipakke ja mitmed pakid said juba enne jõule müügivõrgust otsa, siis sel aastal oleme paremini ette valmistunud, planeerime müüa mõnevõrra rohkem ehk kokku üle 250 tonni jõulukommipakke,» sõnas Heinrand.
Laimas on olukord teine
Jõulupakkide tellimuste vähenemist on aga täheldanud Läti magusatootja Laima. Kui vaadata jõuluklienti, siis meie tunnetame küll, et see aasta tellitakse vähem, ütles Laima turundusjuht Jane Õunaste Postimees.ee'le.
«Võib-olla tahetakse rohkem Kalevi toodangut,» lisas ta.
Vähem on hakanud kommikotte tellima nii koolid kui ka asutused. «Me olime sellega arvestanud ja teades majanduslikku olukorda ei tulnud see üllatusena,» sõnas turundusjuht.
Õunaste sõnul on neljast Laime jõulupakist tänavu kõige menukam olnud nende tootevaliku kõige kallim pakk «Talv», kus on lisaks kommidele ka lauamäng «Tsirkus». Populaarsuselt teisel kohal on aga kõige odavam pakk «Talverõõm».
«Lisaväärtusega pakk pole mitte alati kõige populaarsem olnud, aga ilmselt tahetakse nüüd midagi enamat kui ainult kommi,» sõnas Õunaste.