Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Laenu taotlevad alltöövõtjad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Nordea Pank
Nordea Pank Foto: Toomas Huik

Nordea jaepanga juht Olavi Pakkoneni kinnitusel  on endiselt Eestis palju ettevõtteid, kes tegelevad alltöövõtuga. See moodustabki kõige suurema osa laenutaotlejatest, kes vajavad laenuraha ekspordiga alustamiseks.

«Viimasel ajal on laenutaotlusi ka ettevõtetelt, mis on varasemalt olnud mõne välisfirma tütred, kuid kes on kriisi ajal Eestist lahkunud ja ettevõtte kohalikule juhtkonnale maha müünud. On loomulikult ka tehnoloogiaettevõtteid, kui nendi arv on siiski suhteliselt väike,» kommenteeris Pakkonen.

Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits kirjutab, et innovatiivse ja targa turunduse mootoriks Eestis saab üha rohkem olema ekspordimüügi kasv. sest koduturu väiksus kärbib nii turundajate professionaalseid võimalusi Suurimaid väljakutseid turundajatele pakuvad aga uut tüüpi ettevõtted – born globalid.

Erinevalt traditsioonilistest ettevõttemudelitest, kus eksporditurgudele kasvati ükshaaval ning tasa ja targu, turundavad need valdavalt väikesed ja keskmise suurusega firmad oma toodangut välisturgude jaoks juba oma sünnihetkest.

Ekspordile suunatud alustavate ettevõtete laenutaotluste arv ei ole aga Nordeas väga suur. Põhjuseks on see, et enamasti alustades finantseerivad ettevõtted ennast teistest allikatest.

«Eriti alustava ettevõtte jaoks on esmatähtis plaanitava ärimudeli testimine ja selles etapis peavad paljud ettevõtjad pangast laenuvõtmist liiga riskantseks. Laenu küsitakse juba siis kui müügimahud kasvavad ja vaja on investeerida kas põhi- või käibevahenditesse,» sõnas Pakkonen.

Samas nentis ta, et eksport on sageli ainus võimalus ettevõttel kiiresti kasvada.

«Ettevõtete riski hindamisel ei ole väga suurt põhimõttelist vahet, kas tegemist on eksportiva või koduturule suunatud ettevõttega. Eriti alustava ettevõtte puhul mängib siin olulist rolli ettevõtja kogemus ja usaldusväärsus. Loomulikult vaadatakse ka ettevõtte äriplaani ja ka seniseid tulemusi,» kommenteeris Pakkonen.

Tagasi üles