Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kuidas läheks turundaja pankade vastu võitlusesse?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Protestija
Protestija Foto: SCANPIX

Praegu ei ole protestiliikumine Occupy Wall Street täitnud ühtegi tingimust, mida turundajad kaubamärki loomisel seaksid.Samas võiks liikumine turundajate nõu kuulda võtta, sest viimased teavad ideede väärtust ja sead, kuidas teha ideid avalikkusele meelepäraseks.

Selleks, et luua kabamärki või liikumist, mis oleks edukas ja kestaks kaua, on vaja juhte, kes eesmärkide täitmisel silma peal hoiavad, seada kindlad sihid ja levitada konkreetset ja lihtsat sõnumit, vahendab Moneyland.

Seni on liikumine olnud väga edukas teadlikkuse tõstmisel, mis on kaubamärgi loomisel hädavajalik. Kui see aga kõrvale jätta, siis on liikumine halvasti organiseeritud ja ebaselgete eesmärkidega. Miro Copic, turundusprofessor San Diego ülikoolis hoiatab, et ilma selgete eesmärkideta kaotab liikumine oma hoo.

«Iga kaubamärk seisab millegi eest, samal ajal kui protestijad ei ole millegi konkreetse eest väljas. Mõne nädala pärast läheb väljas väga külmaks ja kui selleks ajaks ei ole seatud kindlaid eesmärke, lähevad ka kõige innukamad koju,» kommenteeris ta.

Hüüdlaused nagu «Meie oleme 99 protsenti,» lähevad ekspertide hinnangul avalikkusele hinge. Copic arvab, et liikumine võiks oma logoks võtta «Ameerika unelm on surnud».

Hüüdlaused ei ole aga veel teod või lahendused probleemidele. Siin peaksid aga juhid ohjad enda kätte võtma ja kaebustest tegevuskava vormima.

See, et rohujuuretasandil on kõik liikmed teretulnud, on aidanud liikumisel kasvada, kuid see võib olla ka hääbumise üks põhjuseid.

Inimesed, kes peavad liikumist sümpaatseks ei tea, kas eirata panku, nõuda täiendkoolitust, kirjutada kongressiesindajale oma võlakoormast või nõuda kõrgemat miinimumpalka.

Teisalt võib liikumine olla ka nii suur, revolutsiooniline ja kõikehõlmav, et tavalised turundusreeglid lihtsalt ei kehti.

Märksõnad

Tagasi üles