Näeme ka Eestis turuliidrite spetsialistide poolt loodud born globalitest, olgu nad siis Skype, Playtech'i või Baltika taustaga. Näiteks andekas Ivo Nikkolo brändi disainer Xenia Joost, kes on oma kollektsioonidega maailma vallutamas.
Teiseks oluliseks born globalite tekke stimulaatoriks on tavaliselt nende loojate pikaaegsed töökogemused mõnes globaalses või rahvusvahelises firmas. Tavaliselt need inimesed lihtsalt märkavad oma igapäeva töö kõrval muid ärilisi alakaetud nüansse. Kaaludes igati uue äriidee võimalusi ja riske, võtavad nad endid otsustaval hetkel kokku ja lahkuvad ühel päeval edukalt kõrgpalgaliselt töölt senise tööandja juurest oma enda born globalit looma.
Veelgi enam – on uuringuid, mis kinnitavad, et väga suur hulk born globalitest tekib turiniššides, mida nende endi kodumaal polegi – see on puhtalt rahvusvaheliste klientide vajaduste tajumisest isikliku kogemuse ja kompetentsi põhjal. Oluline on siinkohal märgata erinevust kõikvõimalike nn nädalalõpuga genereeritud idufirmadega: born globaleid ei loo üldjuhul inimesed, kel puudub rahvusvaheline professionaalne kompetents oma uue ärivaldkonna lähinaabruses.
Kuidas seondub see kõik turundusega? Kuigi 99 protsenti Eesti ettevõtteid võiks maailma mastaabis pidada väikesteks või keskmise suurusega ettevõteteks, on meilgi siiski vaid väike protsent neid, kelle tulust üle poole välisriikidest saabub.
Veelgi väiksem on omakorda nende ettevõtete hulk, kus juba esimesel tegutsemisaastal suudetakse alustada suuremahulise ekspordiga. Alati võib öelda, et meie firmaomanikel on väikesed ambitsioonid, kuid mina olen pigem kindel, et meil pole lihtsalt piisavalt globaalse turundamiskogemusega inimesi. Kust need turunduskogemused siis tekkida võiks?
Usun, et Eesti väiksuse juures tuleks see kogemus ammutada just meie endi born-globalite käest. Just nende edu- ja läbikukkumislood võiks olla meie turundajate õppematerjaliks!
Seega - soovitan julgust, et luua rohkem rahvusvaheliseks sündinud ettevõtteid ning jagada oma kogemusi teistega! Ja küllap siis sünnivad ka uued inspireerivad Eesti turundusimed!