Veebileht 24/7 Wall St. analüüsis tuntud kaubamärke, mis olid viimase 50 aasta jooksul mingil hetkel oma valdkonna turuliidrid, kukkusid seejärel pea täielikult kokku, kuid suutsid siiski uuesti tippu tagasi murda.
Apple, Lego ja Nintendo – surmasuust tagasi pöördunud kaubamärgid
Talouselämä kirjutab, et nimetatud teekonna on läbi teinud sellised maailmatuntud nimed nagu Lego, Apple, Marvel, Old Spice, Nintendo ja Volkswagen.
Lego
Lego Group on tegutsenud aastast 1932. Aastakümneid oli Lego juhtiv mänguasjade tootja, kuid aastatel 2002-2004 kukkus ettevõtte käive 40 protsenti. 2004. aastal oli firmal kogunenud ligi miljardi dollari ulatuses võlgu ning oodati ettevõtte pankrotti.
Majanduslanguse tingimustes tõusis aga taas nõudlus Lego odavamate mänguasjade järele. Ettevõte vähendas tuhande võrra töötajate arvu ning toodetavate mänguasjade arv vähenes 13 000lt kõigest 6000ni.
Praegusel hetkel on Lego maailma suuruselt neljas mänguasjade tootja. Tänavu esimesel poolaastal on ettevõtte müüginumbrid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kasvanud 25 protsenti.
Apple
Apple tuli arvutiturule oma Macintoshi mudelitega 1980ndatel aastatel. 1985. aastal sundis ettevõtte uus juht John Scully koos juhatusega firmast lahkuma selle kaasasutaja Steve Jobsi. 1990ndate aastate keskel sattus ettevõte raskustesse.
Aastal 1997 naases Jobs ettevõttesse. Peale 18 kuud kahjumis oldud perioodi paigutas Microsoft ettevõttesse 150 miljonit dollarit. 1998. aastal avalikustas Apple oma iMac arvuti ja 2001. aastal iPodi. Tänaseks on Apple maailma väärtuslikeim ettevõte.
Nintendo
Jaapani mängukonsoolide tootja Nintendo nautis edu 1980ndatel ja 1990ndatel aastatel tänu oma hitt-toodetele Gameboy ja Super Nintendo.
1990ndate aastate keskel välja tulnud Nintendo 64 mängukonsool oli suhteliselt edukas, kuid jäi alla Sony poolt turule toodud PlayStationile. Nintendo hakkas kaotama ka teistele konkurentidele – edaspidi ei suudetud võistelda ei Microsofti Xboxi ega PlayStation 2’ga.
Aastal 2006 tõi aga ettevõte välja Wii mängukonsooli ja möödus nii Xbox360st kui ka PlayStation 3st. Tänaseks on Wii mängukonsoole maailmas müüdud üle 86 miljoni.
Volkswagen
Esimesed Volkswagenid jõudsid USA turul müügile 1949. aastal. Aastaks 1970 oli ettevõte saavutanud USA autoturul vaid 7 protsendi suuruse turuosa. Ettevõte küll jätkas ponnistusi, kuid 1992. aastaks oldi hoopis olukorras, kus kaalumisel oli USA turult lahkumine.
Kuus aastat hiljem tuli aga Volkswagen välja oma uue «põrnikaga» ehk New Beetle’iga ning müüginumbrid hakkasid kerkima. Aastal 2000 läks ettevõttel USAs paremini kui varasemal 26 aastal.
Läinud aastal müüdi USA turul ca 250 000 Volkswagenit.