Elektrilevi soovib osta elektriautode kiirlaadimisvõrgustikku

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirlaadimispunkt
Kiirlaadimispunkt Foto: ANTS LIIGUS / PRNPM/EMF

Riigiettevõtte Eesti Energia tütarfirma Elektrilevi on oma äriampluaad tublisti kasvatamas ja soovib internetimajandusse sisenemise kõrval omandada ka ELMO elektriautode kiirlaadimisvõrgustikku.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi korraldatud enampakkumisele laekus möödunud nädalal kukkunud tähtajaks kaks pakkumist. Elektrilevi pakkumuse hinnaks on 350 000 eurot ja Luku-Expert tegi pakkumise 365 000 eurot.

«Pakkumuste juures hindame muuhulgas nii pakutud summat kui suutlikkust jätkata teenuse pakkumist vähemalt viie aasta jooksul. Samuti on oluline, et selle aja jooksul uus omanik arendaks taristu kasutajasõbralikkust ja kvaliteeti,» kommenteeris ministeeriumi pressiesindaja Emilie Toomela laekunud avaldusi.

Enampakkumise võitja peaks selguma lähipäevil. «Ei julge kindlalt lubada, aga ehk isegi homme,» märkis Toomela.

Elektrilevi: meil on mitmeid kokkupuuteunkte

Elektrilevi juhatuse liige Taavo Randna ütles Postimehele, et ettevõte analüüsisis hanke kutset, pakkumise tingimusi ja otsustas nende põhjal teha omapoolse pakkumise.

«Elektrilevi soovib vaatamata tänasele väiksele elektriautode arvule valdkonna arengut toetada. Elektritranspordi areng ja laadimisvõrgustik peavad arenema käsikäes. Elektrilevil on laadimisvõrgustikuga mitmeid kokkupuutepunkte,» ütles Randna.

Ta märkis, et avalikus kohas autode kiirlaadimiseks on vajalikud sobivad laadimisseadmed, elektrivõrgu olemasolu ja piisavalt võimsust. «Mitmes Euroopa riigis on elektrivõrguettevõtted ka laadimistaristu pakkujaks,» lisas.

MKMi poolt juunis enampakkumisele pandud Eesti Elektromobiilsuse Programmi (ELMO) kiirlaadimistaristus on 168 laadimisseadet ja sellega koos müüakse ELMO veebidomeen ning kaubamärgi kasutamisõigus.

Lisaks antakse uuele omanikule teenuse jätkamise hõlbustamiseks kaasa ka senise kliendibaasi kontaktid ja teenuse kasutusstatistika. Samuti saab uus omanik oma kasutusse haldussüsteemi, mida saab kasutada kiirlaadimistaristu juhtimiseks ja haldamiseks.

Laadimisvõrgu loomise eesmärk oli tagada elektriautode liikumiskindlus ja võimaldada sõidukit kõikjal Eestis laadida. ELMO teenusega soovitakse ka suurendada taastuvenergia kasutust Eesti transpordis.

ELMO on Eesti valitsuse ja Mitsubishi Corporationi koostöös käivitatud programm energiatõhusate ja keskkonnasäästlike elektriautode ja laetavate hübriidide kasutusele võtmise toetamiseks. Programmi viisid ellu majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, sotsiaalministeerium ja SA KredEx.

ELMO programmi raames loodud kiirlaadimistaristu senine hankeleping sai tegelikult läbi juba eelmise aasta lõpus, kuid uue enampakkumise väljakuulutamine on veninud.

Võrgu haldamist on seni korraldanud sihtasutus KredEx ning laadijaid opereerib ja haldab hankelepingu alusel ABB.

Elektrilevi on kandideerimias ka 20 miljonile eurole, mida MKM annab ettevõttele, kes viiks kiire interneti valguskaablid maamajapidamistesse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles