Konjunktuuriinstituudi direktor ütles täna põllumajandus-kaubanduskoja Eesti toitu käsitleval aastakonverentsil, et tarbija ei saagi poes eestimaist toidukaupa eelistada, kuna ta ei tunne seda riiulil ära.
Josing: tarbija ei tunne eestimaist toidukaupa ära
Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing ütles täna põllumajandus-kaubanduskoja Eesti toitu käsitleval aastakonverentsil, et tarbija ei saagi poes eestimaist toidukaupa eelistada, kuna ta ei tunne seda riiulil ära.
«Meil on müügil kodumaised, välismaised ja anonüümsed kaubad, mida isegi meie instituudi spetsialistid ei suuda ära tunda. See muudab kampaania «Eelista eestimaist» mõttetuks,» rääkis Josing.
Ta lisas, et ka liigne tootearendus on ogarus, sest tarbija ei saa enam harjumuspärast maitset. Sageli tuuakse ka kaubale iseloomulik maitse ohvriks kauasäilivusele.
Josing rääkis, et näiteks Austria soodustab kaubakettides osakondi, kus müügil antud regiooni kaup. «Meil võiks ka Võrus olla Võru kaup eraldi saadaval,» nentis ta.
OÜ Kehtna Mõis juhatuse liige Märt Riisenberg ütles, et põllumehed vaatavad private label tooteid poodides kipras kulmuga. «Nende valmistamisel on vist mingi sügavam põhjus, mida me ei hooma,» sõnas ta.
ETK juhataja Kati Kusmin selgitas, et paljude kaupade puhul ei pea Euroopa Liidus tootjat üldse näitamagi. «Need on omamärgitooted mitte omatooted,» täpsustas ta.
Kusmini sõnul korraldatakse omamärgitoodete leidmiseks konkursse ja ühe märgi taga võivad olla erinevad tootjad. «Tootja müüb bränditoodet kõrgema hinnaga, seetõttu ei soovi oma nime odavamal tootel näha.»
Kuna paljud inimesed eelistavad ikkagi Eesti toitu, siis toob kaupmees toote märgistusel enamasti ikka välja, et see on Eestis toodetud, lisas ta.
Europarlamendi saadiku Ivari Padari sõnul on kauba pakend vahel kallim kui sisu ja poed müüvad suurtes kogustes plastmassi.