Teine suur töö, mida olen alustanud ja mis põhilise energia võtab, on ühise tehnoloogiastrateegia väljatöötamine ning kõiki puudutavate põhiprotsesside harmoniseerimine – näiteks tarnetega seotud protsessid.
Kuidas iseloomustad Eestiga võrreldes Türgi ja teiste Euraasia riikide mobiilsideturu arenguid?
Üks siinse kandi omapärasid on see, et enamik mobiilsidekliente kasutab ettemaksuteenust - nendega ei ole operaatorid sõlminud lepinguid, vaid kliendid maksavad alati teenuse eest ette, kuna paljudel ei ole näiteks pangaarvet.
Seega - kui neile arve saata, peavad nad ikkagi seda minema sularahas kuskile maksma, mis võib keeruline olla.
Samuti on krediidiriskid suured. Kuna kliendilepinguid pole, ei ole võimalik ka terve rida keerukamaid lisateenuseid, kus on vaja klienti kindlalt tunda.
Samas tuleb öelda, et mobiilse interneti plahvatuslik levik on ka siinsetes riikides juhtumas ja infoühiskond jõuab ka siin üha enamate inimesteni.
Palju on siiski võimalik Euraasia turgudel juurutada ja ellu viia selliseid lahendusi, millega oled Eestis ja EMTs kokku puutunud?
Üldisi kogemusi infrastruktuuri rajamisel ning vastavate protsesside loomisel ja juhtimisel saab kõiki kasutada.
Selliseid infoühiskonna lisateenuseid, millega oleme Eestis harjunud – näiteks mobiilne parkimine ja mobiil-ID - on siinkandis mõistagi raskem rakendada.
Samas näiteks Moldaavias aitame koos EMT ja Sertifitseerimiskeskusega Eesti mobiil-ID’ga sarnast teenust rakendada. See sõltub väga palju ka Moldaava riigi valmisolekust, kuid hetkel on siiski täiesti olemas.