Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

USA tarbijausaldus kukkus ootamatult

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
Näitlejanna Susan Sarandon New Yorgis viiendal avenüül asuva Jaapani rõivakaupluse Uniqlo avamisel. Kuigi USA septembri jaemüüginäitajad olid oodatust paremad, näitas tarbijausalduse indeks oktoobri alguses ootamatut langust ning tarbijate tulevikuootused on kukkunud viimase enam kui 30 aasta madalaimale tasemele.
Näitlejanna Susan Sarandon New Yorgis viiendal avenüül asuva Jaapani rõivakaupluse Uniqlo avamisel. Kuigi USA septembri jaemüüginäitajad olid oodatust paremad, näitas tarbijausalduse indeks oktoobri alguses ootamatut langust ning tarbijate tulevikuootused on kukkunud viimase enam kui 30 aasta madalaimale tasemele. Foto: SCANPIX

USA tarbijausaldus kukkus septembriga võrreldes ootamatult, sest mure vähenevate sissetulekute pärast on tarbijate ootused langetanud viimase enam kui 30 aasta madalaimale tasemele.

Thomson Reutersi ja Michigani ülikooli indeksi väärtus langes oktoobris 57,5 punti tasemele septembri 59,4 punkti tasemega võrreldes.

See on kesisem tulemus kui analüütikute keskmine oodatud 60,2 punkti.

Tarbija ootuste indeks kukkus 47 punktile. See on madalaim tase alates 1980. aasta maist. Alates aasta algusest on tarbija ootuste indeks oma väärtusest kaotanud enam kui 20 punkti.

«Andmed näitavad, et langus on teel,» tõdes uuringu juht Richard Curtin. «Kuigi majanduslangust majandusteadlaste definitsiooni mõttes ei pruugi tulla, ei saa tarbijate kulutused olema piisavad, et majandussurutise negatiivset mõju tasandada,» lisas ta.

Veidi aega enne tarbijausalduse näitajate avaldamist olid analüütikud rõõmustanud USA jaemüüginäitajate üle. Septembris kasvas jaemüük kuuga tugeva automüügi najal 1,1 protsenti. See on viimase seitsme kuu kiireim kasv ning edestas Reutersi küsitletud analüütikute keskmist ootust, mis lootis vaid 0,7-protsendilist tõusu. Kui automüük kõrval jätta, kasvas jaemüük septembris 0,6 protsenti.

Jaemüüginäitajad on analüütikute jaoks oluline indikaator, sest tarbijate kulutused annavad USA majandusest kaks kolmandikku. Reuters kirjutab, et septembri head näitajad annavad lootust, et kolmanda kvartali tulemused saavad olema oodatust paremad.

Tagasi üles