Kiirraudtee Rail Baltica ehitus muutub Läti jaoks jõukohaseks vaid siis, kui Euroopa Liit finantseerib vähemalt 60 protsenti projekti maksumusest, tunnistas riigi transpordiminister Uldis Augulis.
Minister: Läti osalemisel Rail Balticas peaks EL maksma 60 protsenti hinnast
Ministri sõnutsi läheb Läti osalemine projektis kokku maksma 1,27 miljardit eurot ning riigis oleks trassil vaid üks peatus: pealinn Riia, vahendab Läti majanduslehe Dienas Bizness venekeelne võrguväljaanne.
Kui EL vähemalt 60-protsendilist kaasfinantseerimist ei paku, tuleb Lätil ministri sõnul otsustada, kas 1,2 miljardit eurot on mõtet välja käia, teadmata, millal see võiks ennast ära tasuda. Seni on programmi TEN-T raames analoogsete projektide kaasfinantseering olnud suurusjärgus 10-20 protsenti.
Briti konsultatsioonifirma Aecom läbiviidud uuringu kohaselt läheks Rail Baltica Tallinn- Pärnu-Riia-Panevežis-Kaunas marsruudil kolme Balti riigi peale kokku maksma 3,68 miljardit eurot.
Rail Baltica eesmärk on ühendada Balti riigid Euroopa raudteevõrguga ning pakkudes sellega võimalust reisida Helsingist Tallinna, Riia, Kaunase ja Varsaavi kaudu Berliiniga ning võimalik oleks ühendust pikendada Veneetsiani.