Päevatoimetaja:
Sander Silm

Nördinud klient: poeparkla lagi lõhub sõidukeid (8)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Poeparkla sissesõidu kohal on märge, et see sobib autodele, mill ekõrgus on 2 m. Viga saanud BMW kõrgus tehnilise passi järgi on 1,69 m.
Poeparkla sissesõidu kohal on märge, et see sobib autodele, mill ekõrgus on 2 m. Viga saanud BMW kõrgus tehnilise passi järgi on 1,69 m. Foto: EfTEN Capital

Laagri Selveri parkla lagi rikkus ära seal parkinud BMW X6 maasturi tagaluugi, poe kinnitusel vastab parkla igati nõuetele.

«Uues Laagri Selveris on majasisene poeparkla ehitatud selliselt, et maasturiga saad ilusti sisse (sissesõidu juures kõrguse märk 2 m), kuid pagasiruumi avada ei saa, kui sa ei taha muidugi, et viimane vastu lage lööks,» kirjutas Postimehe poole pöördunud naine.

Tema sõnul on lagi kandebetoonpostide vahel madalamaks ehitatud ja ei ole märgistatud. «Ehk parkides joontega märgistatud parkimiskohal ei tule selle peale, et pagasiluuk lööb vastu lage,» kirjutas BMW X6 omanik. Kuna maasturi pagasiluuk on seetõttu kriimuline, siis pöördus naine tarbijakaitse soovitusel oma pretensiooniga hoone omaniku ehk Eften Laagri poole.

«Hoone vastab kõikidele normidele ning maa-aluse parkla sissesõidu kohale on paigaldatud ka märk lubatud sõiduki kõrgusega,» seisab talle saadetud vastuses.

«Pagasiluuk on kriimustatud, keegi vastutada ei taha,» on naine pahane. Ta soovib ajalehe vahendusel teisi maasturite omanikke teavitada, et «Laagri Selveris käidagu vaid nätsu ostmas, mis ilusti mahub taskusse ja ei eelda pagasiruumi avamist või siis toppigu toidukotid tagaistmetele».

«Tutvusin juhtumiga, lisaks elan ka ise Laagris ja külastame Selverit üsna tihti. Seetõttu on ka mul endal tunnetus antud parkla kohta olemas,» ütles Eesti Liikluskindlustus Fondi juht Mart Jesse. Tema hinnangul on siseparkla ohutu ja piisavalt hästi märgistatud. Parklasse sisenemisel on kõrguspiirdega selgelt märgitud, kui kõrgete sõidukitega saab parklasse siseneda. «Hoolimata parkla märgistusest ei tohiks aga juhid kunagi olla arvamusel, et kui sõiduk juba ukse vahelt parklasse sisse mahub, on ohutus sellega ka tagatud,» sõnas ta. Jesse sõnul on sõidukid erinevaid ja juhid peavad alati hindama, millised olud sobivad nende sõidukile kõige paremini. «BMW X6 on väga pika pagasiluugiga, mis avanemisel ulatub väga kõrgele. Seetõttu peaksid sarnaste sõidukite juhid vältima pagasiruumi elektroonilist avamist madala laega parklates või seadistama pagasiluugi maksimaalse avanemiskõrguse vastavalt ümber,» sõnas Jesse.

 Antud juhul avas juht sõiduki pagasiluugi elektrooniliselt, veendumata, kas parkla lae kõrgus on selleks piisav. «Sarnaselt tänaval liiklemisele peab juht alati tagama ohutuse ka sõidukist väljumiseks ja sisenemiseks uste avamisel ja kauba laadimise korral. Juht peab alati minimiseerima ohu, et tema tegevusega kahjustatakse teiste või ka tema enda vara,» pani ta autojuhtidele südamele.

Antud kahju tekkis sõiduki mugavusseadme kasutamise käigus. «Selliseid juhtumeid on kahjuks praktikas üha enam ja näeme, et mida enam sõidukid on täis kõikvõimalikke elektroonilisi vidinaid, seda rohkem lülitavad inimesed välja enda ohutunnetust, riskitakse rohkem ja kahju tekkimisel nähta enda rolli selles. Rõhutan siinkohal üle, et lõplik vastutus on ja jääb alati juhile,» kinnitas ta.

Tagasi üles