Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suurte autotööstustega riigid kavandavad vastukäike võimalikele imporditariifidele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hyunday on üks suurtest autotootjatest, keda imporditariifid otseselt mõjutaksid.
Hyunday on üks suurtest autotootjatest, keda imporditariifid otseselt mõjutaksid. Foto: Kim Hong-Ji / REUTERS

Suurte autotööstustega riigid plaanivad eeloleval nädalal ühist kohtumist, et kooskõlastada oma vastukäigud USA presidendi Donald Trumpi lubadustele kehtestada imporditariifid välismaistele autotootjatele.

Euroopa Liidu, Kanada, Mehhiko, Lõuna-Korea ja Jaapani esindajad kohtuvad 31. juulil Genfis, kirjutab Bloomberg oma allikatele tuginedes. Arutlusele tulevad nii vastukäigud võimalikele imporditariifidele kui ka WTO reformimisplaanid.

President Trump on lubanud korduvalt kehtestada imporditariifid välismaistele autotootjatele, tuues ettekäändeks rahvusliku julgeoleku. Tariifide kehtestamine annaks autotootjate hinnangul aga kõige tõsisema hoobi USA tarbijatele, kes seisaks silmitsi palju kõrgemate hindade ja väiksema valikuga.

Kuigi lõppeval nädalal jahutasid Trump ja Euroopa Komisjoni president Jean-Claude Juncker kuumaks köetud kaubandussõda ning leppisid kokku lükata uute tariifide kehtestamine edasi ja vaadata üle Trumpi administratsiooni kehtestatud alumiiniumi- ja terasetariifid, pole imporditariifide teema siiski päriselt maas ning autotootjate murelikkus jätkub.

Liiatigi on löögi all ka USA enda autotööstused. Kolmapäeval ehk Trumpi ja Junckeri kohtumisega samal päeval avaldasid USA kolm suuremat autotootjat – General Motors, Ford Motor ning Fiat Chrysler Automobiles – oma teise kvartali majandustulemused ning kõik kolm vähendasid selle aasta kasumiprognoosi.

Varasematel kuudel pole autotootjad kommenteerinud, kuidas metallidele kehtestatud tariifid võiksid neid mõjutada. Nüüd ütlesid nii General Motors kui ka Ford, et toorainete, peamiselt terase hinnad vähendasid teises kvartalis nende kasumeid 300 miljoni dollari võrra. Fordi sõnul oli pool sellest kaost põhjustatud tariifidest, aga General Motorsi juhid osutasid turujõududele, mis suurendasid kulusid.

Tagasi üles