ELi kohus otsustas, et ameeriklaste tuntud Budweiseri õllesordi tootja Anheuser-Busch ei tohiks omada üle terve euroliidu õigust brändile «Bud» ning suurkompanii peaks oma märgi igas riigis eraldi registreerima.
Budweiser kaotas euroliidus õiguse nimele «Bud»
Tšehhi õlletootja Budějovický Budvar oli varem teatanud, et registreeris sama nimekuju juba 1958. aastal, et kaitsta õlle geograafilisele päritolule viitava märgi õigusi Prantsusmaal, Austrias ja endises Tšehhoslovakkias, vahendasid BBC News ja Associated Press.
Anheuser-Busch oli kõigest hoolimata seni saanud kasutada nime «Bud» oma märkidel, siltidel ja reklaammaterjalidel kogu euroliidus. Budvar on selle vastu pikalt protesteerinud ning korduvalt kaebusi esitanud.
Luxemburgis istuv esimese astme kohus tunnistaski eile, et ELi kaubamärke jagav agentuur oli tšehhide kaebusi tagasi lükates teinud «mitu viga» ning peab «arvesse võtma varasemaid õigusi» liikmesmaades.
Budějovický Budvar väljendas kohtu otsuse üle rahulolu. Budweiseri õlle nimi viitab ajalooliselt České Budějovice linnale, kus on õlut pruulitud juba sajandeid ning mille saksakeelne nimi oli varem Budweis.
Budweiseri nime sai üle-eelmise sajandi viimasel veerandil ka ameeriklaste kuulsaim õllesort, mille loojad olid sakslastena teadlikud selle populaarsusest kodumaal. Tšehhidele kuuluva Budvari õlletehase ametlik sünniaeg on veidi hilisem. Samas linnas tegutseb aga ka neist kolmest vanim pruulikoda, mis toodab õlut Budweiser Bier.
USA linnas St. Louisis poolteise sajandi eest rajatud Anheuser-Busch Inc. kuulub sellest aastast belglaste kompaniile InBev, kus veel ei osatud öelda, kas eilne otsus kaevatakse edasi. Samas on teada, et firma on oma tuntuima kaubamärgi juba varem kinnitanud ka eraldi enamikus ELi liikmesmaades.