Päevatoimetaja:
Sander Silm

Laevaga saab nii Visbysse kui ka Piirissaarde

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Seto Line’i laev Alfa.
Seto Line’i laev Alfa. Foto: Erakogu
  • Põnevamad laevareisid on pikalt ette broneeritud
  • Kruiise on nii mõnetunniseid kui mitmepäevaseid

Suvised laevasõidu-eripakkumised püüavad pilku ja panevad unistama. Tõsi, suurem osa suvistest laevareisidest on juba pikalt ette välja müüdud.

Ettevõtjast kolme lapse ema Kersti Ringmets otsustas suve hakul aja maha võtta ning minna sõbranna ja tema lastega Tallinki Visby lõbusõiduga Ojamaale. Plaan oli käia lastega Pipimaal.

Et Pipimaal kulus perel terve päev ning üks lastest oli siis vaid kaheksakuune ja teine kolmeaastane, ei jõutud Ojamaal Pipimaast palju kaugemale.

Laev väljus pühapäeva õhtul ja saabus tagasi Tallinna teisipäeva lõunaks. Hinna sees olid õhtu- ja hommikusöögid. Sealne lastelaud meeldis väga ja rahule jäid ka täiskasvanud. «Pipimaal sõime jäätist ja näksisime niisama,» lausus Kersti. Et Pipimaal kulus perel terve päev ning üks lastest oli siis vaid kaheksakuune ja teine kolmeaastane, ei jõutud Ojamaal Pipimaast palju kaugemale.

Mis perega ja ennekõike väikelastega reisimisse puutub, oli korraldaja Kersti sõnul kõik väga mugavaks teinud. «Bussid Pipimaale ootasid kohe sadamas, piletid saime juba laevale minnes kätte ning tõesti, lastega on laevareis väga mugav,» leidis ta. «Kajutis saab magada, laevas aga ringi joosta. Meie lauda teenindas õhtusöögil imetore proua, kes kogu reisile justkui kirsi tordile pani,» lisas ta rahulolevalt.

Pipimaa Visbys.
Pipimaa Visbys. Foto: Erakogu

Teenindus määrab palju

Teenindus laevas on Kersti hinnangul kõige alus. «Meie seltskonna beebi jäi haigeks ja laeva arst oli väga abivalmis ja tore. Samas oli infolauas töötavate prouadega aga pisut teistmoodi kogemus,» lausus ta. Kõigile küsimustele justkui vastati, aga ka mitte sõnagi rohkem. Näiteks seda, et laevas oli bassein, said nad Kersti sõnul teada tund enne Tallinna naasmist, ehkki reisi alul olid nad infolauast kaks korda küsinud, mida lastega laevas teha saaks. «Ka arstikabinetti juhatati nii ümaralt, et otsisime seda nagu nõela heinakuhjast.»

Mis puutub hinnapoliitikasse, siis siin oli Kersti sõnul kõik vägagi paigas ja just nii, nagu välja reklaamitud oli. «Odav see lõbu just pole, aga lastele väga meeldis ja lapsevanemale oli lahendus väga mugav,» võttis ta oma reisimuljed kokku.

Laevareise pakub peale Soome lahel sõitva Tallinki ja Viking Line’i ka Eesti-siseseid laevasõite korraldav Seto Line. «Korraldame suviseid sõite Tartus ja Värskas. Tartus sõidutab Seto Line oma reisijaid reisilaeval M/L Alfa ja Värskas laeval nimega M/L Maar'a,» ütles ettevõtte turundusjuht Kristi Reinfeldt.

Emajõel seilavale puitlaevale M/L Alfa mahub kuni 80 reisijat ning Värskas seilav laev on Reinfeldti sõnul Lõuna-Eesti sisevete suurim reisilaev – korraga saab sõitu nautida sada inimest. «Iga päev teeme pooleteisetunniseid regulaarreise, kuid korraldame reise ka Piirissaarele. Lisaks saab Emajõel romantikareisidel nautida elavat muusikat maitsvate suupistete ja pokaali veiniga,» kõneles ta. Neljapäevast laupäevani korraldab Seto Line Värskas päikseloojangureise.

«Muidugi korraldame ka vahvaid tellimusreise: laevasõit sobib ideaalselt, et pidada natuke teistmoodi sünnipäev, seminar või firma suvepäevad,» lausus Reinfeldt.

Eraldi lasteprogrammi Seto Line ei korralda, kuid veidi suurematele, näiteks teismelistele on Reinfeldti sõnul suurt huvi pakkunud sõlmede õpituba. Ka on laevasõitudele võimalik kaasata fotograaf, muusik ja giid.

Helsingi kui kultuurilinn

IT-ettevõtja Indrek Siitan käis varakevadel päevareisil Soomes. «See oli tavaline Helsingi päevakruiis – hommikul sinna, õhtul tagasi,» ütles Siitan ja lisas, et Helsingi pole tema silmis teab mis turistisõbralik linn, mistõttu sai põhifookus seatud kultuurile. «Niisama linna peale minnes ei oskaks ma Helsingis ilmselt väga midagi teha või kuskile minna, seega saigi see kultuurireisina planeeritud. Nimekirjas olid Kiasma, mis oli küll väike altminek, kuna ei kontrollinud ette ja suur osa põhiekspositsioonist oli parasjagu suletud; disainimuuseum, mille kohta ainult ülivõrdeid kasutada saab, ja selle kõrval asuv arhitektuurimuuseum, mida mina julgeksin soovitada ennekõike koos disainimuuseumiga,» rääkis Siitan.

Lisaks tegi ta enda sõnul tavapärase tiiru Kamppis, kus on äge tänavatoiduala. Küsimusele, kas lõbusõidupakkujate hinnapoliitika on tema meelest läbipaistev ja loogiline, vastas ettevõtja, et kindlasti saaks see olla veelgi selgem ja läbipaistvam. «Samas pean tunnistama, et aastas korra-paar Soomes-Rootsis käijana pole ma sellesse ka väga süvenenud. Ilmselt põhjalikumalt uurides saaks enam-vähem pihta, mis on laevafirmade turunduskaalutlused selliseks hinnastamiseks, aga kui palju see teadmine mind aitab, on iseasi,» arutles Siitan heatahtliku muigega.

Laevareiside hinnad

Laevareiside hinnad Seto Line’i lühike ringreis Emajõel, kestus 1,5 tundi, hind täiskasvanule 7, lapsele 5 eurot. Perepilet maksab 17 eurot.
Seto Line’i reis Räpina-Piirissaare-Räpina, kestus 7 tundi. Hind täiskasvanule 30 eurot, lapsele 20 eurot.
Tallinki Tallinna-Visby lõbusõit, kestus u 40 tundi, hind alates 113 eurost.
Viking Line’i päevareis Helsingisse, kestus 1 päev, hind alates 29 eurost.
allikas: laevafirmade kodulehed

Tallinki müügi- ja turundusjuht Marina Jõgi

Tallinki müügi- ja turundusjuht Marina Jõgi
Laevanduses on suvi traditsiooniline kõrgperiood ja nõudlus on stabiilselt suur, mistõttu sügistalvega võrreldes on erikampaaniaid vähem.
Nii nagu varasematel aastatel pakume ka sel suvel Eesti inimestele võimalust külastada erikruiisiga kompaktset ja omanäolist Ojamaad ja selle pealinna Visbyt. Ilmselt on väga suur osa Eesti inimestest juba käinud nii Helsingis kui ka Stockholmis, kuid näeme endiselt igal suvel väga suurt huvi Visby erikruiiside vastu, mida tänavu on meil plaanis neli.
Sageli tekitavad kampaaniahinnad inimestes küsimusi, näiteks «Kui palju see reis mulle tegelikult maksma läheb, kui reklaamil seisab «hind alates 25 eurost»?». Selgitan, et soodsaim pakkumine ongi soodsaim kõigist võimalikest, ent sageli tuleb siis olla valmis jagama kajutit teiste inimestega. Kampaaniahinnaga on võimalik osta soodsaim pilet Rootsi kruiisil 25 euroga, mis tähendab ühe inimese kohta neljakohalises aknata kajutis.

Tagasi üles