Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Klient: mind taheti Euronicsis lolliks teha! (7)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kriimustuste ja saksakeelse menüüga pesumasin.
Kriimustuste ja saksakeelse menüüga pesumasin. Foto: Erakogu

Tallinna elanik Aleksandr ostis Euronicsi poest uue pesumasina ning avastas sellelt kodus selged kasutamisjäljed.

Nii oli masina esipaneel kriimustatud, uks räpane ja trumli pinnal olid valged plekid. Aleksandr soovis masina poodi tagastada, kuid seal väideti, et mees on ise süüdi nende jälgedes ning keelduti masinat tagasi võtmast. Alles Rus.Postimehe sekkumise peale tunnistas Euronics oma viga ja palus ostjalt vabandust.

Pesumasina tellis Aleksandr veebist ning pood tõi selle kohale ja paigaldas. Seetõttu ei avastanud Aleksandr vigu enne ostu sooritamist. Lisaks selgus, et pesumasina menüü oli saksakeelne ja seda muuta oli võimalik ainult esipaneeli vahetamisega, mis maksnuks 150 eurot.

Kuna Aleksandr soovis masina vahetust, oli Euronics sellega alguses ka nõus, viis pesumasina ära ja lubas raha tagastada. Pärast kolmepäevast ootamist otsustas Aleksandr firmasse helistada ning sai teada, et kuna masinal on kriimud, on võimalik talle tagasi maksta 30 protsenti vähem kui masina eest makstud. Masin maksis 700 eurot, seega tagasi saanuks Aleksandr vaid 490 eurot.

Aleksandri kinnitusel ei kasutanud ta pesumasinat kordagi. «Mind taheti lihtsalt lolliks teha,» nentis ta. Tema sõnu kinnitab ka asjaolu, et kui masina kohaletoomise ajaks oli meilivahetuses märgitud 15.00-17.00, siis juba 15.45 samal päeval oli Aleksandr saatnud meili pretensioonidega Euronicsi poole teele. Nii lühikese ajaga masinaga pesu ei pese.

Euronicsi esindaja Kristjan Terase tunnistas, et tegu oli nende suhtlemisveaga ja klient ei rikkunud ise pesumasinat. «Me palume kliendilt siiralt vabandust. Asendasime pesumasina, kompenseerisime hinnavahe ja tasusime paigalduskulude eest täies mahus,» kinnitas Terase.

Kommentaar

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda:

Tarbijakaitseseadus kohustab kauplejat andma tarbijale tehniliselt keerukate toodete puhul sellise kasutusjuhendi, mis oleks eesti keeles ning sisaldab juhiseid vähemalt asja sihipäraseks kasutamiseks, hooldamiseks, paigaldamiseks, kokkupanekuks ja säilitamiseks. Kasutusjuhendi puudumise korral võib mõne keerulisema toote kasutamine osutuda tavalisele keskmisele tarbijale oluliselt raskendatuks kui mitte võimatuks.

Kuivõrd nõuetekohane kasutusjuhend on osa tootest ning kui juhend puudub, on tegu lepingutingimustele mittevastava tootega, mille osas vastutab kaupleja. Taolised olukorrad, mil tarbija on kasutusjuhendi puudumisest või puudulikkusest põhjustatud kasutamisel tehtud veaga põhjustanud rikke, võivad tuua kaasa pikki vaidlusi tarbija ja kaupleja vahel. 

Kuigi kasutusjuhend peab olema kaubaga kaasas üldiselt paberkandjal, siis võib tarbija kauplejaga kokku leppida ka teistsuguses kasutusjuhendi esitamise viisis, näiteks saadab kaupleja selle tarbijale e-postiga. 

Tarbijal on 14 päeva jooksul õigus taganeda ostust, mis on tehtud e-poest, tellitud kataloogist või ostetud müügiesitluse käigus. 14-päevase taganemisõiguse kasutamisel ei pea tarbija tagastamise põhjust kauplejale nimetama. E-kauplusele tagastatav kaup peab olema rikkumata ning tarbijal on õigus sellega tutvuda nii, nagu ta saaks seda teha tavapoes.

Kui tarbija ja kaupleja vahel on tekkinud vaidlus, milles omavahel kokkuleppele ei saa, on tarbijal õigus pöörduda vaidluse kohtuväliseks lahendamiseks tarbijavaidluste komisjoni.

Märksõnad

Tagasi üles