Päevatoimetaja:
Sander Silm

Zuckerberg võib täna jääda 17 miljardi dollari võrra vaesemaks (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Facebooki asutaja ja juht Mark Zuckerberg.
Facebooki asutaja ja juht Mark Zuckerberg. Foto: Charles Platiau / Reuters/Scanpix

Facebooki aktsia kukkumine eile pärast ametliku börsipäeva toimunud järelkauplemist pühkis sotsiaalmeediaettevõtte asutaja ja juhi Mark Zuckerbergi väärtusest 16,8 miljardit dollarit.

Juhul kui täna ametilikul kauplemispäeval kukub Facebooki aktsia samapalju kui järelkauplemisel, kahaneb tema vara väärtus 70 miljardi dollarini ja ta kukuks Bloombergi rikaste edetabelist praeguselt kolmandalt kohalt kuuendale.

Zuckerbergi vara väärtuse kaotus on sama suur kui on õlletootja Heinekeni suurima aktsionäri Charlene De Carvalho-Heineken vara väärtus.

Facebooki aktsia hind kukkus eilse ametliku börsipäeva järgsel järelkauplemisel 23 protsenti, sest kasutajate arvu kasv on jäänud kängu ja investorid kardavad, et sotsiaalmeediahiiglane ei ole immuunne mitmesuguste negatiivsetele uudistele, mis ettevõtte kohta pidevalt ilmub.

Facebooki väärtus kahanes sellega 130 miljardi dollari võrra, mis on enam kui McDonaldsi turuväärtus kokku. Siiski järelkauplemisel toimunud liikumised ei pruugi ilmtingimata tähendada, et samasuur kukkumine tuleb ka täna ametliku kauplemise ajal.

USA ja Kanadas oli igapäevaste aktiivsete kasutajate arv oli 185 miljonit, mis oli enam-vähem sama, mis eelmises kvartalis ning veidi rohkem kui eelmise aasta teises kvartalis. Euroopas kasutajate arv kahanes 279 miljonini võrrelduna 282 miljoniga esimeses kvartalis. Ettevõtete juhtide sõnul oli Euroopa kasutajate languse põhjuseks uus privaatsusseadus.

Facebooki käibe kasv oli 42 protsenti 13,23 miljardi dollarini, mis oli peaaegu kolme aasta aeglaseim kasv. Kasumit teenis tehnoloogiahiid 5,1 miljonit dollarit.

Riskikapitalist ja endine tuntud tehnoloogiasektori analüütik Gene Munster kirjutas, et Facebook on sisenemas uude perioodi, kus kasutajate kasvu langus transformeerub aeglasemas käibekasvuks.

Tagasi üles