Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid

Kit Kat ei saanud Euroopa Kohtult kaubamärgi kaitset

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kit Kat.
Kit Kat. Foto: HANNAH MCKAY / REUTERS

Euroopa Kohus langetas kolmapäeval otsuse, et kuulus šokolaaditahvel Kit Kat ei vääri kaubamärgi kaitset Euroopa Liidus.

Nestlé soov oli lükata tagasi Euroopa Kohtu varasem otsus, sest nende arvates on Kit Kati neljaosaline šokolaaditahvel piisavalt erilise kujuga. Nestle sõnul ei tohiks ükski teine tootja ikoonilist kuju kasutada, vahendasid The Guardian, Financial Times.

Otsust kaubamärgi kaitset mitte anda põhjendas Euroopa Kohus ka sellega, et Kit Kat pole piisavalt tuntud liikmesriikide hulgas. Väidetavalt on need riigid Belgia, Iirimaa, Kreeka ja Portugal.

Nestlé sõnul ei tähenda kohtuotsus saaga lõppu. «Me usume, et meie neljaosaline Kit Kati šokolaaditahvel väärib kaitset. Me saadame täiendavad uuringutulemused Euroopa Liidu Intellktuaalomandi Ametile (EUIPO), et nad uuriksid põhjalikult kõiki tõendeid,» lisas Nestlé.

Nestlé jaoks algas kohtuvaidlus juba 2002. aastal, kui taotleti kaubamärgi kaitset, mis õnnestus neil ka saada. Konkureeriv USA firma Mondelez International leidis, et Euroopa Liidu kaubamärgi kaitse Kit Kati puhul ei ole põhjendatud ning otsusas vaidlustada kohtuotsuse 2007 aastal, mille järel kaitse ka tühistati.

Tagasi üles