Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uuring: e-poed annavad ostjatele piiratud või siis lausa valeinfot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Erala
Copy
E-poest ostes tasub tähelepanelikult lugeda portaalis avaldatud infot.
E-poest ostes tasub tähelepanelikult lugeda portaalis avaldatud infot. Foto: SCANPIX

Viiendik e-kaupmeestest annab tarbijatele taganemisõiguse osas valeinfot, lisaks pole kõikide e-poodide lehekülgedelt võimalik leida kaupleja kontaktandmeid ja nime, selgus Euroopa tarbijakaitsevõrgustiku tehtud uuringust.

Uuringus avastati ostueelse teabe esitamise osas palju puudusi. Kuigi enamik e-poode annab hindade kohta õiget infot ja avaldavad veebilehtedel ka oma ärinime, leidub siiski neid, kes selle vastu eksivad.

Hindade avaldamisel eksis üheksa protsenti ning kaheksal protsendil e-poodidest tuli ostjatel vaeva näha, et leida firma ärinimi, ja kahel protsendil juhtudest ei olnudki kaupleja nime võimalik leida. Samuti ei avaldanud 12 protsenti e-poodidest ostjatele kontakteerumiseks ühtegi e-posti aadressi. Uuringus vaadeldi rohkem kui 300 Euroopas tegutsevat e-poodi.

Andmete avaldamise kõrval oli e-poodides rohkem probleeme tarbijate õigusi puudutava infoga. Ostja seaduslikust õigusest lepingust taganeda ning tellitud kaupade eest raha tagasi küsida, teavitas vaid 82 protsenti kauplustest. Viiendik kauplejaist andis taganemisõigusest ka ebaõiget  teavet, mis ei olnud kooskõlas seadusega.

Pretensiooni esitamise õigusest kaubal ilmnevate puuduste korral teavitati tellijaid veelgi harvem – seda tegi vaid 37 protsenti kauplejatest.

Uuringu kokkuvõttes märgitakse, et taoline piiratud info jagamine e-poodide poolt on ostjate-tellijate jaoks negatiivne ning võib tuua ka negatiivseid tagajärgi. Eelkõige puudutab see tarbija õigust 14 päeva jooksul lepingust taganeda ja raha tagasi saada.

Tagasi üles