Suurbritannia jaemüüjaid muserdab mure, et kauplemiskalendris otsustavale hetkele langenud ebatavaliselt palav ilm seab ohtu soojemate rõivaste müügi.
Kuumalaine paneb põntsu sügisriiete müügile
Kuumalaine, mis eelduste kohaselt kestab kuni nädalavahetuseni, tuleb ajal, mil kaubamajad katsuvad minna üle kallimatele sügis- ja talveriietele nagu palitutele ja kampsunitele.
«See on õudusunenägu,» ütles üks juhtiv jaemüüja.
Kuigi kaubamajad on kuulsad selle poolest, et nad kehvades tulemustes alatasa ilmataati süüdistavad, ütles ta siiski: «Seekord on asi tõesti tõsine. Küsimus on nimelt selles, et kui inimestel pole tegelikult vajagi neid riideid osta ja kui neil nagunii on kitsas käes, siis läheb ilmselt nii, et nad ei lükka mitte oste edasi, vaid jätavad üldse ostmata.»
«Ja nii kogunevad kõikidel kauplustesse suured talveriiete varud,» kurtis ta.
Üks teine mõjukas jaemüüja ütles, et ebatavaliselt soe sügisilm võib süüa õhematele riietele (nagu T-särgid) orienteeritud kaupluste nädalasse müüki 5-protsendilise augu, rohkem ülikondi ja mantleid pakkuvate poodide puhul võib põnts tulla kuni 15-protsendiline.
Ta rõhutas samas, et jutt käib vaid ühest nädalast, mis annab aastasest läbimüügist ligikaudu 2 protsenti.
«Küllap õnnestub see kunagi hiljem korvata,» ütles ta.
Üks teine kogenud jaemüüja ütles, et asi läheb kriitiliseks, kui ilm pikemaks ajaks soojaks jääb – «ütleme, veel üheks nädalaks».
«Iga nädal oktoobris on otsekui jõuludeni kulgev eskalaator. Ja kui paar esimest astet vahele jäävad, siis on hinnaalandustel sõit sees,» ütles ta.
Konsultatsioonifirma Arden Partnersi analüütik Nick Bubb juhtis tähelepanu sellele, et kuumalaine langes kokku Marks & Spenceri kampaanianädalatega.
«Need on M&Si jaoks tähtsad nädalad,» ütles ta.
«Ärgem unustagem, et nad müüvad ka toidukraami, nii et eeloleva nädalavahetuse grillimised ja piknikud aitavad ehk natuke. Aga asjalood on nii, et müümata jäänud mantleid ja džempreid see tasa ei tee.»
Copyright The Financial Times Limited 2011.