Me ei ole harjunud koolist kui ettevõttest mõtlema, aga kool annab tööd tippspetsialistidele, kes tegelevad igapäevaselt laste arengu toetamisega.
Aina enam ettevõtted mõtlevad selle peale, et keskkond soosiks töötamist ja loomingulisust, kuid paljudes koolides töökeskkonda ei väärtustata. Aina enam peaksime mõtlema sellele, et õpetajatetuba oleks mugav.
Kui tahame, et õpetajad väärtustaksid meie lapsi, siis peame ka meie neid väärtustama ja mitte ainult aktustel, vaid päriselt.
Mõni nädal tagasi (10.07.2018 - toim) kirjutas Postimees Kärdla põhikoolist, kus ligi pooled õpilased põrusid matemaatika eksamil. Selle loo varjus: milline on õpetaja roll ja vastutus selle ees, et õpilastele midagi külge ka jääks?
Uskumus, et iga laps on võimeline õppima, et igal tavalisel lapsel on ebatavaline anne, määrab samuti koolisüsteemi edukuse. Kaasaegse õpikäsitluse juures on õpetajal pigem mentori kui õppimise juhi roll. Õppimise eest peaks võtma vastutuse õppija ise. Samas peame lapsed juba esimest kooliastmest peale õpetama õppima, sest nende heaolu koolis on otseselt selle oskusega seotud.
Kui nad tunnevad, et peavad tegema viis päeva nädalas tuima, lolli tööd, siis ongi õppimine vastik. Nii nagu täiskasvanud nii ootavad ka lapsed põhjendusi, miks nad midagi tegema peavad. Kui laps mõistab, miks õppimine on oluline, on ta valmis ka pingutama. Olgu selleks põhjenduseks kasvõi ajutreening.
Kas lapse õppima õpetamine peaks olema kooli ülesanne või tuleks juba lasteaias sellele keskenduda?