Rohkem kui 100 uuringut on näidanud, et pühendunud töötajad – need, kes tõesti panustavad täiega oma töösse – on palju produktiivsemad ning kliendid jäävad nendega suheldes kõvasti rohkem rahule. Probleem on ainult selles, et selliseid töötajaid on umbes viiendik kõigist töötajaist.
11 asja, mis panevad su töötajad pühenduma
Mida teha, et selliseid töötajaid rohkem oleks
Konsultandi ja kirjaniku Tony Schwartzi arvates on hea töökoht selline, kus tööandja arvestab võrdselt inimese nelja põhivajadusega: füüsilise, emotsionaalse, mentaalse ja spirituaalsega. Selle nimel, et töötajad annaksid endast parima.
HBRi blogis pakub Schwartz välja hulga soovitusi, muuhulgas järgmised:
• Maksa töötajaile sellist palka, et neil oleks normaalne elustandard. Ja mitte üksnes juhtkonna hulgas, vaid igal tasandil.
• Jaga oma edu kõigi töötajatega. Olgu kasumijagamise, optsioonidena või siis tulemuspalgana, aga edust peavad töötajad mõistlikul viisil osa saama.
• Vaata, et töökeskkond oleks mugav ja meeldiv.
• Hoolitse selle eest, et töötajail oleks väike puhkamise ja taastumise võimalus tööl, ja vaata, et nad puhkepause peaksid. Ideaalis ei tee paha ka väike uni tugitoolis pärastlõunal.
• Paku spordisaali võimalust, et töötajad ikka vormis oleksid.
• Kohtle töötajaid kui täiskasvanuid: lepi nendega kokku eesmärkides ning anna neile siis vabad käed, millal, kus ja kuidas nad oma ülesanded täidavad.
• Töötajad peavad saama regulaarselt sellist tagasisidet, mis aitaks neil areneda, ning neil peab olema võimalus ka oma ülemust arvustada (ka anonüümselt).
• Anna võimalus töötajail uus asju õppida ja areneda nii spetsialistina kui isiksusena.
• Raha teenimine üksi on igav. Tegele asjadega, mis teevad maailma paremaks.
Kas sinu firmas on selline õhkkond?
Allikas: Tony Scwartz, The Twelve Attributes of a Truly Great Place to Work, HBR Blog Network