Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Russiver: Zuckerberg tappis Facebooki kasutu reklaami

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Loovagentuuri Yell partner Marko Russiver.
Loovagentuuri Yell partner Marko Russiver. Foto: Erakogu

Eile õhtul kirjutas Mark Zuckerberg F8 presentatsiooni tehes alla Facebookis vohavate massikampaaniate surmaotsusele, kirjutab loovagentuuri Yell partner Marko Russiver.


Antud presentatsiooni käigus nägid ilmavalgust Facebooki uuendused, mis muudavad kogu senist kasutamiskogemust.

Esimene suur uuendus oli traditsioonilise profiili muutumine Timeline'ks, kus inimesed saavad kogu oma elu näha ajateljena.

Idee on lihtne ning loogiline, uued sündmused ning tegevused on kõik kenasti nähtavad, kui sa just ise ei otsusta nende näitamist keelata, aga mida rohkem sa ajas tagasi lähed, seda enam sa näed suuremaid tähtsündmusi oma elus ning vähem väikseid ebaolulisi igapäevapostitusi.

Teine suur muudatus oli Open Graph'i arendus, mis soodustab kõigil digitaalse info edasikandjatel otse Facebooki kolimist.

Netflix, Spotify, Hulu, The Daily ja muud suured firmad toovad oma sisu Facebooki keskkonda nii, et sinu tegevused on sõpradele reaalajas nähtavad.

See tähendab, et kui sa vaatad Netflixist sarja, siis su sõber saab ka selle kohe käima panna ning teil on rohkemast omavahel rääkida.

Antud arendus on loogiline, kuna välismaal toimuvad sotsiaalmeediakampaaniad on enamasti sellest keskkonnast väljaspool toimuvad ning lihtsalt tugevalt Facebookiga intregeeritud.

Zuck tahab selle uuendusega hoida inimesi enda keskkonnas.

Antud uuendus soosib täiesti uut tüüpi Facebooki rakenduste teket.

Enam ei ole oluline kui kõvasti sa oma sõnumit pasundad, kuivõrd, kui kasulik sa inimesele tema igapäevaelus oled.

Mida rohkem kasutatakse sinu loodud rakendust, seda enam hakkab see levima kasutajate sõprade seas.

Sa oled edaspidi oluline vaid siis, kui sa suudad olla inimese jaoks igapäevaselt relevantne.

Enam ei ole olulised auhinnad, like'imised, kommimised ja jagamised vaid sinu reaalne kasulikkus või meelelahutuslik väärtus. See on parim viis, kuidas enda jälgija uudisvoos figureerida.

See uus suund loob digitaalse reklaami maastikule täiesti enneolematu võimaluse.

Janno Siimar ning Pärtel Vurma agentuurist Velvet peaksid rõõmust juubeldama, kuna nemad on siiani mulle ainsana silma jäänud sellise ala nagu «teenusedisaini» arendamisega Eestis.

Samamoodi saab leiba laual jätkuma korralikel arendajatel nagu Vigvam, Taevas ja Okia, kes suudavad rakendusi luues mõelda suuremalt, kui seda siiani tehtud on.

Mainimata ei tasu ka jätta Goali ning Marko Sauet, kes on viimasel ajal säranud väga meelelahutuslike kampaaniaideedega, nagu viimane Starmani ja Õhtulehe kombineeritud uskumatu viraalsuse kogunud kampaania.

Loota on, et mida aeg edasi, seda olulisemaks muutuvad ka ideed.  Küsimus on hetkel «kuidas ma brändin inimese igapäevategevuse ja hobid, luues talle sotsiaalmeedias platvormi eneseväljenduseks?».

See annab lootust, et loovagentuurid nagu Utopia ja Yell saavad lõpuks tuua välja siiani sahtlipõhjas tolmu kogunud «suured» ideed, kuna enam ei ole võimalik olla väike.

Mark Zuckerberg lahkus peale oma natukene ebakindlat, aga siirast, esinemist lavalt «All I Do Is Win» laulu saatel ning see ei olnud vähimalgi määral irooniline.

Google+ peaks hetkel olema kabuhirmus, kui neil just ei ole tagataskus väga võimast trumpi.

Teretulemast uude Facebooki ajastusse, turundajad!

Märksõnad

Tagasi üles