Läti riiklik lennufirma Air Baltic esitas kolmapäeval kohtule taotluse firma suhtes õiguskaitse kohaldamiseks, ütles Air Balticu president ja tegevjuht Bertolt Flick
Air Baltic taotleb õiguskaitset
Tema sõnul on see vajalik selleks, et jätkata lende Euroopasse, Lähis-Itta, Venemaale ja SRÜ riikidesse.
Flick ütles, et vastavalt õiguskaitseprotseduurile esitab Air Balticu juhtkond kohtule kinnitamiseks oma edasise tegevuskava.
«Nii ei saa Läti valitsus kui aktsionär lennufirma otsuseid blokeerida. Kohus määrab halduri, kes vastutab õiguskaitse plaani eest, mida kõik osapooled, kaasa arvatud aktsionärid, valitsus ja nõukogu peavad järgima. Õiguskaitseprotseduuri ajal ei vahetata Air Balticu juhtkonda välja ning kõik laenuandjad saavad tagasi oma laenud, mida ei ole tagasi makstud,» ütles Flick.
Air Baltic vajab lisakapitali, kuid valitsus ja eraaktsionär Baltijas Aviācijas Sistēmas (BAS) ei ole mitu nädalat suutnud selles osas kokkuleppele jõuda. 23. augustil soostus valitsus Air Balticut päästma, kuid seadis selleks mitu tingimust.
Flicki sõnul oli firma juhtkond juba poole aasta eest teatanud, et aktsiakapitali tuleks suurendada. BAS teatas oma valmidusest lubatud kapitali suurendamine enda kanda võtta või teha seda proportsionaalselt Läti valitsuse osale. Flicki sõnul lükkas valitsus pahatahtlikult ja korduvalt aktsiakapitali suurendamise otsust edasi.
«Selle ummikseisu lahendamiseks nõustus eraaktsionär BAS 16. septembril kõigi valitsuse esitatud tingimustega, kuid 20. septembril teatas valitsus hoopis ootamatult, et on valmis oma osaluse maha müüma,» ütles Flick.
BASi juhatuse liige Inga Piterniece ütles BNSile, et BAS on valmis Air Balticu aktsiakapitali suurendama ega vaja valitsuse raha.
Riia rahvusvahelise lennuvälja pressiesindaja Sarmite Bunka-Brilijonka ei kinnitanud meedias avaldatud teateid, et neljapäeval võib Air Baltic mitu lendu tühistada.
Neljapäeval on kavas valitsuse erakorraline koosolek, kus arutatakse Air Balticu õiguskaitse taotlust.
Transpordiminister Uldis Augulis nõudis varem, et tuleb välja vahetada praegune Air Balticu juhtkond ning viia sisse parandused firma eeskirjadesse ja aktsionäride lepingusse.
Hinnanguliselt on aktsiakapitali suurendamiseks vaja 50-70 miljonit latti (71-99,6 miljonit eurot).
Läti riigile kuulub 52,6 protsenti Air Balticu aktsiatest, BAS-il on 47,2 protsenti aktsiatest. 50 protsenti BAS-i aktsiatest aga kuulub Air Balticu juhile Bertolt Flickile ja ülejäänud 50 protsenti Taurus Asset Management Fund Ltd-le, mis on registreeritud Bahama saartel.