Itaalia luksfirma Prada kandis ette kopsaka kasumikasvu Aasiast ja Vaikse ookeani piirkonnast, mis on juba mõnda aega nende magusaim «müügimaa».
Aasia kannab Pradat
Prada ootusi ületanud müüginumbrite taustal tõdevad analüütikud, et üldiselt põdura tarbimise taustal läheb lukskaupade tootjatel endiselt uhkesti.
HSBC hinnangul kasvab lukskaupade nõudlus tänavu 15 protsendi ja tuleval aastal 11 protsendi jagu.
Prada Groupi (mis esindab lisaks Pradale ka selliseid brände nagu Miu Miu and Church's) esimese poolaasta netokasum kerkis mullusega kõrvutades 75 protsendi võrra 179,5 miljoni euro peale.
Firma on laiendanud agressiivselt oma jaevõrgustikku Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas. Viimase kuue kuuga on Prada avanud 29 uut kauplust, kokku on neil neid maailmas 358.
Aastaks 2013 tahab Prada avada 550 poodi, enam kui pooled neist Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas.
Uued Prada poed tulevad ka Ladina-Ameerikasse, Venemaale ja Pärsia lahe piirkonda.
Eriti tugevat müügikasvu näeb Prada kõrge kasumimarginaaliga nahktoodete vallas. Kõige viletsamini lähevad müügiks valmisriided, nende müük on Prada sõnutsi «stabiilne».
Copyright The Financial Times Limited 2011.