Loe, millest kirjutati parimates ülikoolide turundusalastes diplomitöödes

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kristel Rannu.
Kristel Rannu. Foto: Erakogu

Marketingi Instituut tunnistas selle aasta parimaks turunduse alase magistritöö kirjutajaks Kristel Rannu EBSist ja  parimaks bakalaureuse lõputööks Tartu Ülikooli majandusteaduskonna tudengi Liiu Matikaineni uurimuse.

«Juba teist aastat oleme analüüsinud kõiki turundusalaseid lõputöid, mida oleme saanud kätte ülikoolidest või tudengitelt endilt,» selgitas Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. «Oleme premeerinud parimaid rahaliselt, kuid meie huvi tegelik põhjus on olnud Eesti homsete turundajate teadmiste ja oskuste luure.»

Naaritsa sõnul on keskmine tase lõputöödes aasta-aastalt tõusnud, endiselt napib enim ambitsioonikaid ja rahvusvahelises mõõtkavas lõputöid. Pigem kirjutatakse ikkagi meie endi Eesti väikestest tegemisest. Samas, positiivses osas annab Naaritsa sõnul välja tuua, et suurem osa konkursile esitatud töödest näitavad, et meie ülikoolides tegeldakse turundusega küllaltki laiapõhjaliselt. «Tänavuse aasta võitjad erinesid teistest ennekõike oma valitud teema analüüsi põhjalikkusega, mistõttu on antud tööd kindlasti huvipakkuvad ka neis valdkondades tegutsevatele professionaalidele,» märkis ta.

Millest siis võidutööd kirjutasid?

EBSi magistrant Kristel Rannu valis analüüsimiseks vägagi aktuaalse teema: „Geneeriliste ravimite turule toomise mõju Eestis südameravimite näitel“. Oma järeldustes jõudis Rannu, kelle uurimistöö kattis aastad 2002-2009, kolme huvitava aspektini. Esiteks, et geneeriliste ravimite turule toomine hoogustas toimeaine kasutamist, põhjustas mitmekordse tõusu päevadoosides, kuid samas vähendades päevadoosi hind. Teiseks tõi uurimus välja seose puudumise geneerilise ja originaalravimi hinnasuhte ning geneeriliste ravimite arvu vahel, mis võib autori hinnangul olla Eestis kasutamata potentsiaalne vahend geneerilise konkurentsi soodustamisel. Kolmandaks leidis ta, et originaalravimi turuosa kahaneb aeglasemalt kui hinnaerinevus geneeriliste ravimitega on väiksem. «Kõige olulisemana selgus, et Eesti ravimiturul, mis on tugevasti seadustega reguleeritud, alanesid ravimite hinnad vähem kui vaba konkurentsiga turul. Seda näitas ka originaal- ja geneeriliste ravimite vaheline hinnaerinevus, mis püsis muutumatuna 7 aasta vältel. Ilmnes, et hindade kujunemist määrab Eestis seadusandlus, mitte vaba konkurents tootjate vahel,» märkis Rannu oma magistritööd kommenteerides.

Parima bakalaureuse preemia saanud Tartu Ülikooli tudengi Liiu Matikaineni diplomitöö «Sisemise turunduse rakendamine sisemise brändi kujundamiseks MTÜ Antoniuse
Gildi näitel» keskendus aga organisatsiooni väärtuste ja soovitud kuvandite turundamisele erinevatele organisatsiooniga seotud siseringi kuuluvatele inimestele, sealhulgas töötajatele ja lepinguliste partnerite.

Nii Kristel Rannu magistritööga kui ka Liiu Matikaineni bakalaureuse tööga saab kogu ulatuses tutvuda Marketingi Instituudi kodulehel http://www.mi.ee/stipendiumid-tudengitele.

Ühtekokku laekus konkursile 44 bakalaureuse- ja magistritööd, mida oli ligi topelt rohkem kui aasta varem. Kummagi kategooria võitjat premeerib Marketingi Instituut 300 euroga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles