Paarinädalase kandmise järel purunenud kingad poodi parandamiseks tagasi andnud naine sai suure üllatuse osaliseks, kui avastas, et paranduses olid tema täistallaga kingadest saanud kummalised kontsakingad.
Täistallaga kingad said paranduses kummalised kontsad
Tallinnas elav Elena ostis kingad Rocca al Mare kaubanduskeskusest Extra Style poest juuni alguses. Kingadega sai ta käia vaid paar nädalat, kui avastas, et ühe kinga talla sisse oli tekkinud lõhe. Esialgne vastus poest oli, et see on kandmise viga ega käi garantii alla. Kingi kingsepale näidates sai Elena aga vastuseks, et lõhe saab küll kinni liimida, kuid peagi on kingad taas samas seisus. Seetõttu soovitas kingsepp jalatsid ikka tagasi poodi viia.
Tarbijakaitsest sai Elena nõu, et ta peaks poele esitama kirjaliku kaebuse. Seda naine ka tegi ning pani kirja soovi, et tahab kingade eest raha tagasi. Raha naine poest ei saanud, kuid pood nõustus kingad omal kulul parandama.
Kummalised kontsad
«Ja mis oli kingadega tehtud?! Täistalla kingadele olid pannud eraldi kontsaplekid. /…/ Kingadel ei ole enam kaubanduslikku välimust. Selle koha pealt mul tekkib kohe küsimus: kui remondis otsustatakse kingadega teha kardinaalset muutust, kas ei pea nõusolekut küsima ka kliendi käest?!» kirjutas naine pärast remondist saabunud kingade nägemist poele esitatud uues kaebuses.
Poe selgituse järgi tulid nemad kliendile vastu ja lasid kingad parandada nii, et viga enam ei korduks. Samuti soovitas pood Elenal kingi ikkagi proovida, kas nendega on mugav käia või mitte. Lisaks märgiti poest, et sama mudelit läks kaubaks 50-60 paari ning Elena on ainuke, kellelt on kaebus tulnud.
Jalatsitega kaebused sagedased
Tarbijakaitseametile polnud taoline vaidlus poe ja kliendi vahel üllatuseks. Jalatsitega seotud kaebustega tuleb ametil väga sageli tegeleda. Läbivaks probleemiks on taoliste kaebuste puhul see, et ostetud jalats läheb katki, kuid poest öeldakse kliendile, et see on kandmise viga või et viga tekkis vale hooldamise tõttu või ostja valis enda jalale sobimatu liistuga jalanõu. «Sealt pinnalt need vaidlused enamasti algavadki,» nentis tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi.
Millised õigused aga inimesel taolistel juhtudel on? «Esimesel korral, kui viga ilmneb, peab müüja toote kas parandama või vahetama teise samaväärse jalatsipaari vastu või vaidluse korral laskma vea põhjust uurida eksperdil,» selgitas Kauksi.
«Kui tarbija hinnangul ei vasta jalatsid parandusest tulles esialgsele, siis loomulikult on tal õigus kirjutada selle kohta avaldus. Kauplejal on pretensioonile reageerimiseks ehk vastamiseks aega 15 kalendripäeva. Kui juhtub, et ta ei vasta või vastus tarbijat ei rahulda, saab viimane pöörduda tarbijakaitseametisse,» jätkas ameti esindaja.
Elena juhtumit lähemalt kommenteerides märkis Kauksi, et vaevalt oskab jalatsid poes tagasi võtnud müüja kliendile detailselt öelda, mida ja mis moodi katkise jalatsiga tehakse. «Seda saab teha ikka oma ala tundja ehk kingsepp. Kui tarbijat huvitab parandamise kirjeldus, kasutatavad detailid ja muu sarnane, siis on tal võimalus küsida selle teostaja kontakte.»