Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Peugeot valmistub majanduslanguseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Philippe Varin.
Philippe Varin. Foto: SCANPIX

Tegevjuhi Philippe Varini sõnutsi on PSA Peugeot-Citroën asunud vähendama tehastes vahetusi ja tõmbama tagasi väikeautode tootmist, majanduslanguse puhuks ollakse valmis ka koondamisteks.

Ühtlasi on Prantsuse firma rakendanud tööle 50 töörühma, mis üritavad leida kokkuhoiuvõimalusi «keldrist pööninguni välja – üle kogu ettevõtte», ütles Varin Financial Timesile.

Varini näol on tegemist esimese suure autofirma juhiga, kes viitab võimalusele, et euroala kriis ja W-languse oht võivad tuua kaasa kärped nii tootmises kui kaadris – nagu juhtus 2008. aasta finantskriisi kiiluvees.

PSA Peugeot-Citroën on müügi poolest Volkswageni järel Euroopa suurim autotootja.

Varini sõnutsi Peugeot veel tellimuste aeglustumist täheldanud pole ning jääb oma esialgsete ennustuste juurde, et ELi autoturg püsib tänavu nullis.

Samas ütles ta, et jätab ennetavalt ära vahetusi oma tehastes ning kärbib näiteks Peugeot 207 ja Citroën C3 tootmist, et aasta lõpuks oleks olemas 60 päeva reserv.

«Olgem ausad, väljavaade on täna väga ebakindel,» ütles Varin Frankfurdi autonäituse eelõhtul. «Selgeltnägija ma ei ole, kuid juhatuse tasandil me valmistume raskemateks aegadeks.»

Varin ütles, et töötajate arvu vähendamise plaanid «on alles töös», nii et numbrit ta veel avaldada ei oska.

Ta ütles: «Kui töötajate arv samaks jääks, siis kulud alla ei tuleks.»

Peugeot kärpis aastail 2007-2009 töötajate arvu 10 protsendi võrra, kuid on pärast seda välisturgude edu toel taas värbamisega tegelenud. Juuni lõpu seisuga töötas Peugeot’s enam kui 205 000 inimest.

Prantsuse automeister rõhub üha rohkem tärkavatele turgudele, kus üritab läbi lüüa kallima otsa autodega. Varin ütles, et plaanib hakata ehitama kolme Hiina turule orienteritud Citroen DSsi mudelit.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Tagasi üles