General Motorsi juhi Dan Akersoni sõnutsi tehakse Opel luksuslikuks, eurooplase eeskujuks saab firmasiseselt Buick.
Opel läheb luksuslikuks
«Ma usun, et me positsioneerisime Opeli varem valesti... Me üritame seda viga parandada,» ütles Akerson Financial Timesile.
Opel on viimasel ajal vaikselt kasumit teenima hakanud – seda tänu kulukärbetele ja tootmismahu suurenemisele, aga ka paranenud disainile ja kvaliteedile.
Teise kvartali tegevustuluks raporteeris GM Europe 100 miljonit dollarit. Turuosa kasvas esimeses poolaastas 8,8 protsendi peale, aasta tagasi oli vastav näitaja 8,5 protsenti.
Akersoni sõnutsi on GMil Euroopas ambitsioonikad plaanid. Muuhulgas tahetakse eriti Ida-Euroopas tungida peale massituru tarvis tehtud Chevrolet’dega.
Opel on juba etendanud olulist rolli GM plaanides Buick Põhja-Ameerikas taas ellu äratada. Buick Regal, mis mullu müüki tuli, baseerub Opel Insignial.
USAs on Buick hädas kuvandiga, mis seob ta peamiselt maaklubi-liikmetest pensionäridega. Hetkel läheb ta palju paremini müügiks Hiinas kui Põhja-Ameerikas.
Nüüd üritab Buick leida ka noori fänne, paisates selleks aasta lõpu poole müüki oma esimese väiksema mudeli nimega Verano.
Verano ehitatakse Chevrolet Cruze’i platvormile.
Akerson kavatseb Hiinas Buicki edu varal edasi tungida ja seal tuleval aastal «suurtes kogustes» Cadillace kokku panema hakata. GM usub, et aastaks 2020 moodustab Hiina 40 protsenti maailma luksautoturust.
2009. aastal pankrotist väljunud GM on kasumis juba kuus kvartalit järjest. 30. juuni seisuga seisab firmal reservis 33,8 miljardit dollarit.
Copyright The Financial Times Limited 2011.