/nginx/o/2011/07/20/677718t1h0af8.jpg)
BMW ütleb, et ei kannaks kahjumit ka siis, kui korduks 2008. aasta kriis – nii tugev on Saksa automeistri usk, et tärkavate turgude suur nälg luksautode järele jääb kestma.
Firma finatsdirektor Friedrich Eichiner ütles Münchenis reporteritele, et vaatamata finantsturgude rappumisele nad W-kujulist majanduslangust ette ei näe, pigem lihtsalt teatud majanduste kasvu aeglustumist.
Samas kinnitas ta, et BMW on paremas valmiduses kui 2008. aastal: tehtud on ümberkorraldusi, autode finantseerimise portfellid on tasakaalu seatud, tootmine on sätitud paindlikumaks.
«Kuna struktuursed muutused on tehtud, ei kannaks me kahjumit ka siis, kui korduks 2008. aasta kriis,» ütles Eichiner.
Pärast 2008. aastal üleelatud õudusi jälgivad globaalsed autotootjad ülivalvsalt tarbijate ostukäitumist: ega viimased turukõikumiste keskel kalleid oste edasi lükkama ei hakka?
BMW ütles aga, et nende vaatlused – näiteks autosalongide külastajate arvu jälgimine – ei anna alust arvata, et ostuhuvi langeks.
Pigem olevat BMWde, Minide ja Rolls-Royce’ide valmistaja ootejärjekorrad jätkuvalt pikad, eriti näiteks sellise populaarse masina puhul nagu maastur X3. Tootmisliinid aga töötavat täiskoormusel.
Augustikuine BMW-müük kasvas aastatagusega võrreldes 7,4 protsenti ja firma on kindel, et saavutab tänavuseks müügieesmärgiks seatud 1,6 miljonit – mis tähendaks Saksa kuldse trio arvestuses kuldmedalit.
Ka Mercedes-Benz ja Audi naudivad pretsedenditut minekut tärkavatel turgudel, eriti Hiinas. Sealsed bränditeadlikud uursikkad on suured kallite Saksa autode austajad.
Seetõttu on autotootjatel õnnestunud ajada kokku kõrged sularahamäed ja tõsta julgelt kasumimarginaale.
«Tänu Hiina kasumitele, aga ka teistele kasvuturgudele ja 2008-2009 aastail võetud struktuursetele kulumeetmetele on meie meelest tõenäoline, et Saksa luksbrändid jäävad kasumlikuks või tulevad vähemalt ots-otsaga kokku ka kerge languse puhul,» kirjutas klientidele Bernstein Researchi analüütik Max Warburton.
Eichiner ütles, et ei taha psühholoogilistel põhjustel hüpoteetilisest langusest liiga palju rääkida.
«See on ju psühholoogia põhitõde – kui liiga palju kriisist rääkida, hakatakse seda uskuma ja siis muutub inimeste ostukäitumine,» ütles ta.
Ta lisas, et on pannud paika plaanid, kuidas kriisi korral koheselt püsikulusid kärpida.
Copyright The Financial Times Limited 2011.