Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Viis suurt müügiviga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pahane klient ei jäta oma tundeid enda teada
Pahane klient ei jäta oma tundeid enda teada Foto: SCANPIX

Kui sa ei-vastuse peale solvud ja oma kookonisse tõmbud, siis oled teinud esimese suure müügivea. Ekke Lainsalu on jälginud tuhandeid müügiinimesi ja toob Directoris välja viis kõige suuremat müügiviga koos näidetega päris elust. Ehk pakub see „äratundmisrõõmu“ sullegi.

ESIMENE VIGA: HIRM OLLA PEALETÜKKIV

 „Ma ei saa talle ometi seda pähe määrida!“, „Kuidas ma talle helistan – äkki ta ütleb ei?“ Absoluutselt nõus: pealetükkivus ja pähemäärimine peletavad potentsiaalse kliendi valgusaasta kaugusele. Kuid pähemäärimisel ja sihikindlal müügil on siiski suur vahe. Mis on müügimehe töö mõte? Leida kliente ja tekitada turgu seal, kus seda pealtnäha ei eksisteeri. See on tema töö ja selle eest saab ta raha.

Kui su toodete järele oleks meeletu nõudlus, siis poleks tööandjal ju sind vaja. Nii et ära pelga olla julge ja sihikindel. Ei pole maailma lõpp, vaid müügi algus.

Kui klient ütleb jah, siis on tegu tellimuse vormistamise, mitte müügiga. Sinu ülesanne on ei-vastustest üle olla ja, veel parem, neid ennetada. Müük on pähemäärimine siis, kui sa arvad nii olevat. Müük on klientide abistamine, uute võimaluste tutvustamine, nende elu mugavaks tegemine.

Neljast ülejäänud müügiveast loe Directori septembrinumbrist

Tagasi üles