Ettevõtted, kelle juures kliendid oma kogemust kõige kõrgemalt hindasid, on Neste, Swedbank, SEB, Statoil, Lukoil, Alexela, Eesti Post, If, Olerex ja Sampo.
TNS Emori uuringuekspert Jaana Helmi sõnul mõõdeti inimeste rahulolu kahe parameetri põhjal – üks pool on ratsionaalne, mis mõõdab rahulolu teenindusega, ehk hinnangut kogemusele ja teine pool on emotsionaalne, mis mõõdab soovitusvalmidust, kuivõrd on inimene nõus seda ka teistele soovitama.
Teenindajata teenidus parim
«Näiteks Neste on teist aastat tipus, mis tegelikult näitab seda, et inimeste ootused erinevatele firmadele on ka erinevad. Automaattanklas ma ei ootagi sellist naeratavat teenindamist ja nunnutamist, ma saan seal ühtlaselt ja stabiilselt oma vajadused rahuldatud, see sobib mulle ja ma olen sellega väga rahul,» selgitas Helm, kuidas ilma otseste teenindajateta ettevõtte saab ka teeninduskvaliteeti hindavas uuringus saada nii hea tulemuse.
«Kui ma lähen Neste automaattanklasse, siis ma ootan, et see automaat töötab, et seal ei oleks pikka järjekorda, et ma saan sealt kütuse kätte, et see ei söö mu pangakaarti ära ja täpselt selle raha eest, mis ma sisse panen, ma ka kütust saan,» lisas ta.
Kütusefirmade head tulemust üleüldiselt seletas Helm aga sellega, et ilmselt pakutakse seal ühtlaselt kõrgetasemelist teenindust, mis vastab inimeste ootustele: «Ma külastan ettevõtet/tanklat ja ma saan selle teenuse, mida ma läksin tarbima ja kõik sujub. Ja kui kõik on stabiilselt lahendatud, siis ma saan sealt iseenesest meeldiva kogemuse. Ja kui ettevõte ei ole kliendisõbralik, siis ma ilmselt rahul ei ole ja teistele seda ei soovita.»