Juulis ründas Elioni süsteemi tundmatu küberkurjategija, keda ettevõtte kinnitusel pole seni suudetud tuvastada.
Elioni küberründajat pole suudetud tuvastada
«Paraku ei ole politseiuurimine seni välja selgitanud ühtegi kahtlusalust, uurimine jätkub,» kommenteeris asjade seisu Elioni tehnoloogiadirektor Kalev Reiljan.
Juulis ründas tundmatu kräkker Elioni süsteemi. Ettevõte pidas peale rünnaku avastamist parimaks teavitada sellest sündmusest esmalt kliente ja seejärel avalikkust, sest turvarisk võis puudutada ka Elioni kliente – täpsemalt 7 protsenti kõikidest Elioni e-posti konto omanikest.
«Ennetustegevusi võtsime ette koostöös klientidega: paljudele konto omanikele saatsime kirjad, suurele osale klientidest on meie kliendihaldurid helistanud ja pakkunud oma nõu ning e-posti salasõna muutmisel. Tuleb tunnistada, et klientide jaoks oli see lisatöö ja oleme tänulikud kõigile neile, kes meie soovitusi kuulda võtsid,» selgitas Reiljan.
Elioni tehnoloogiadirektori kinnitusel on seni ennetusprojekt kulgenud edukalt, sest paroolid on vahetanud suurem osa (üle 60 protsendi) nendest klientidest, keda potentsiaalsest ohust teavitati. Seni pole ettevõtteni jõudnud infot ühegi ründejuhtumi kohta, mis oleks puudutanud otseselt kliente.
«Kokkuvõttes ei ole taoliste rünnete puhul põhiküsimuseks mitte see, kas juhtub, vaid hoopis see, millal juhtub,» ütles Reiljan, kelle sõnul on taoliste juhtumite puhul võtmeteemaks ettevalmistus.
«Kuigi reageerisime kriisiolukorras kiiresti ja andsime endast parima, et kliendid kurssi viia, võiks ettevalmistus olla alati parem. Seetõttu oleme juhtumile järgnenud kuudel tegelenud sellega, et oleksime veelgi vastupidavamad taoliste rünnete suhtes.»