Simmermann: Koidulast saab läbi vedada ka külmkaupa

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koidula raudteepiiripunkti pidulik avamine.
Koidula raudteepiiripunkti pidulik avamine. Foto: Liis Treimann / Postimees

Eesti Raudtee juhi Kaido Simmermanni sõnul võimaldab uus Koidula raudteepiiripunkt vedada külmtooteid Venemaa ja Kasahstani suunal, varem raudteed mööda selline võimalus puudus.

Simmermann ütles BNSile, et hetkel on peamiseks Koidulat läbivaks kaubagrupiks naftatooted, eelkõige masuut. Samuti käivad läbi Koidula kõik Venemaalt tulevad või sinna minevad konteinerkaubad.

Kui varem suutis Eesti Raudtee Oraval teenindada ööpäevas mõlemal suunal 15 rongikoosseisu, siis Koidula võimekus jääb Simmermani hinnangul 30-35 rongikoosseisu juurde. Teenindamise maht sõltub kaubast. Täisvõimsusel jaam hetkel ei tööta.

Majandusminister Juhan Parts ütles raudteepiiripunkti avamisel, et projekti elluviimine võttis aega 10 aastat ja see on nõudnud mitme valitsuse, ettevõtete ning kohalike omavalitsuste ja inimeste järjepidevat tööd.

Koidula piiripunktis on 10 paari rööpaid, neist üheksa on mõeldud kaubarongidele, üks reisirongidele. Kokku on piirialal rongidele 38 pöörangut. Koidula projekti käigus rajati 25,6 kilomeetrit raudteed, 6,3 kilomeetrit maanteed ja kuus silda, millest kolm on suuremad ja kolm väiksemad.

Koidulu piiripunkti alal asub 10 hoonet, neist kolm on suuremad. Suurim, kolmekordne piirijaam, on netopindalaga üle 3100 ruutmeetri. Kogu projekt läks maksma 70 miljont eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles