Apple´i töötajad kipuvad viimasel ajal uute nutitelefonide prototüüpe hajameelselt maha jätma. Tegemist võib olla nii ausa eksitusega kui ka väga eduka marketingistrateegiaga.
Kas hajameelsus võib olla reklaamistrateegia?
Alles see oli, kui üks Apple'i töötaja unustas iPhone 4 prototüübi baari. Nüüd on see juhtunud taas - üks tehnoloogiafirma töötaja jättis iPhone 5 prototüübi San Fransiscos asuvasse Mehhiko tequila lounge'i.
Müügikoolitaja ja müügiproff.ee rajaja Ekke Lainsalu sõnul võib tegu olla inimliku eksitusega või marketingistrateegiaga, mis tundub küll Apple´i-sarnase firma jaoks pisut odavamaigulisena, kuid mis ometigi toimis.
«Kogu maailma meedia räägib sellest ja suurendab omakorda uue iPhone5 ilmumisega seotud ootusärevust. Sealt edasi aga tekitab see omakorda huvi ka paljudes neis inimestes, kes oleks ametliku lansseerimise kahe silma vahele jätnud ja valinud enne mõne muu mudeli,» nentis Lainsalu.
«Nüüd on teada ka neil, kes sellele muidu tähelepanu ei oleks pööranud, et oktoobris ilmuv telefon on nutitelefonide absoluutne tipp ja kes ei ihkaks midagi tehnoloogiliselt nii arenenut, mis on peaaegu et sõjasaladus,» lisas ta.
On võimalus, et tegu on inimliku eksitusega, kuid kaotada kaks aastat järjest telefon baaris, see tekitab tõesti küsimusi. Lainsalu sõnu on võimalik, et Apple'i tehnoloogiainsenerid on tõesti hajameelsed ja napsulembelised ning Steve Jobsi töölt lahkumine on tekitanud neis stressi, mida siis tequila-baaris maandatakse.
«Igatahes on juhtum, olgu see eksitus või tahtlik turundus, täitnud oma eesmärgi ja kogu maailma meedia räägib uuest iPhone5-st. Uudiskünnis on enam kui ületatud. Mina isiklikult plaanin küll saada selle omanikuks, kui see müüki tuleb.»