Rootsi kohvitootjal Löfbergs Lilal õnnestus Eesti patendiametile tõestada, et inimesed seostavad kohvipaki lillat värvi just nende kohviga, mistõttu kuulutati värv ettevõtte kaubamärgiks.
Kohvifirma sai Eestis lilla värvi omanikuks
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ameti kaubamärgiosakonna juhataja kt Karol Rummi sõnul tõestas Löfbergs Lila AB, et tema poolt kasutatav lilla värv kohvil on kasutamise tulemusena omandanud eristusvõime.
«Selle kohta on tehtud registreerimise otsus ja kaubamärk on vastavalt kaubamärgiseadusele avaldatud Kaubamärgilehes 01.08.2011. Antud kaubamärk ei ole veel registrisse kantud, sest kaks kuud avaldamise kuupäevast arvates on võimalus asjast huvitatud isikutel seda vaidlustada. Kui kaubamärki ei vaidlustata, kantakse see registrisse,» selgitas Rummi.
Küsimusele, mida see teistele, sama värvi kasutavatele firmadele tähendab, vastas Rummi, et «antud kaubamärgi puhul tuleb silmas pidada, et probleeme võib tekkida firmadel, kes oma kohvi pakendavad sama värvi pakendisse.»